In this case study, the use of multilevel process monitoring in quality control is demonstrated. Using data from a Dutch high school, three research questions related to student progress during an academic year are answered: (1) What determines student achievement? (2) How can statistical process surveillance be used to monitor student progress? (3) What method can be used for predictive monitoring of student achievement? Bayesian hierarchical models are used with statistical and predictive monitoring procedures to provide the results.
In questo caso di studio, si dimostra l'uso del monitoraggio di un processo multilivello nel controllo di qualità. Utilizzando i dati di una scuola superiore olandese, si risponde a tre domande di ricerca relative ai progressi degli studenti durante un anno accademico: (1) cosa determina il rendimento degli studenti? (2) come può essere utilizzata la sorveglianza del processo statistico per monitorare i progressi degli studenti? (3) quale metodo può essere utilizzato per il monitoraggio predittivo dei risultati degli studenti? Si utilizzano modelli gerarchici bayesiani con procedure di monitoraggio statistico e predittivo per fornirne i risultati.
Sorveglianza di un processo multilivello: un caso di studio per prevedere il successo o l'insuccesso degli studenti
BACELLE, LISA
2022/2023
Abstract
In this case study, the use of multilevel process monitoring in quality control is demonstrated. Using data from a Dutch high school, three research questions related to student progress during an academic year are answered: (1) What determines student achievement? (2) How can statistical process surveillance be used to monitor student progress? (3) What method can be used for predictive monitoring of student achievement? Bayesian hierarchical models are used with statistical and predictive monitoring procedures to provide the results.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bacelle_Lisa.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.02 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.02 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/44723