This paper aims to explore and analyze the relationship between self-determination and well-being in university students. The details of Ryan and Deci's Theory of Self-determination will be outlined, the effects of the satisfaction of the 3 basic needs, of their non-satisfaction or frustration by the environment; finally the types of motivation (intrinsic and extrinsic) and the continuum in which they are inserted. The focus of the paper will be on the analysis of environmental and internal factors that influence the relationship between self-determination and well-being in the student, among these we will find: the motivational style of teachers, the support provided by family, friends and partners, self-compassion and Personal Growth Initiative. These constructs will be discussed considering research carried out on the subject, their results, any future developments of these and the practical implications.

Questo elaborato si propone di esplorare ed analizzare la relazione fra autodeterminazione e benessere negli studenti universitari. Verranno delineati i dettagli della Teoria dell’Autodeterminazione di Ryan e Deci, gli effetti della soddisfazione dei 3 bisogni fondamentali, della loro mancata soddisfazione o frustrazione ad opera dell’ambiente; infine le tipologie di motivazione (intrinseca ed estrinseca) ed il continuum in cui sono inserite. Il focus dell’elaborato sarà sull’analisi dei fattori ambientali e interni che influenzano la relazione tra autodeterminazione e benessere nello studente, fra questi troveremo: lo stile motivazionale degli insegnanti, il supporto fornito da famiglia, amici e partner, l’Autocompassione e l’Iniziativa di Crescita Personale. Tali costrutti verranno discussi considerando ricerche svolte in merito, i loro risultati, gli eventuali sviluppi futuri di questi e le implicazioni pratiche.

Benessere e autodeterminazione negli studenti universitari

ORLANDO, ANDREA
2022/2023

Abstract

This paper aims to explore and analyze the relationship between self-determination and well-being in university students. The details of Ryan and Deci's Theory of Self-determination will be outlined, the effects of the satisfaction of the 3 basic needs, of their non-satisfaction or frustration by the environment; finally the types of motivation (intrinsic and extrinsic) and the continuum in which they are inserted. The focus of the paper will be on the analysis of environmental and internal factors that influence the relationship between self-determination and well-being in the student, among these we will find: the motivational style of teachers, the support provided by family, friends and partners, self-compassion and Personal Growth Initiative. These constructs will be discussed considering research carried out on the subject, their results, any future developments of these and the practical implications.
2022
Well-being and self-determination in university students
Questo elaborato si propone di esplorare ed analizzare la relazione fra autodeterminazione e benessere negli studenti universitari. Verranno delineati i dettagli della Teoria dell’Autodeterminazione di Ryan e Deci, gli effetti della soddisfazione dei 3 bisogni fondamentali, della loro mancata soddisfazione o frustrazione ad opera dell’ambiente; infine le tipologie di motivazione (intrinseca ed estrinseca) ed il continuum in cui sono inserite. Il focus dell’elaborato sarà sull’analisi dei fattori ambientali e interni che influenzano la relazione tra autodeterminazione e benessere nello studente, fra questi troveremo: lo stile motivazionale degli insegnanti, il supporto fornito da famiglia, amici e partner, l’Autocompassione e l’Iniziativa di Crescita Personale. Tali costrutti verranno discussi considerando ricerche svolte in merito, i loro risultati, gli eventuali sviluppi futuri di questi e le implicazioni pratiche.
well-being
self-determination
need satisfaction
university students
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Orlando_Andrea.pdf

accesso riservato

Dimensione 337.43 kB
Formato Adobe PDF
337.43 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/47248