Preparation of a training course to strengthen teachers' motivation and well-being. It is important, especially in this period, that teachers are motivated, use a supportive style and carry out their activities in a positive and motivating manner. The course consists of some online activities with an approximate duration of 25 min. The project is aimed at all secondary school teachers.

Preparazione di un percorso di formazione per rafforzare la motivazione e il benessere degli insegnanti. E' importante, soprattutto in questo periodo, che l’insegnante sia motivato, usi uno stile supportivo e svolga le proprie attività in modo positivo e motivante. Il percorso è composto da acune attività online con una durata indicativa di 25 min. Il progetto è rivolto a tutti gli insegnanti della scuola secondaria di primo e secondo grado.

L'auto-compassione e la sua promozione. Una ricerca con docenti di scuola secondaria

SEBASTIANI, GIADA
2022/2023

Abstract

Preparation of a training course to strengthen teachers' motivation and well-being. It is important, especially in this period, that teachers are motivated, use a supportive style and carry out their activities in a positive and motivating manner. The course consists of some online activities with an approximate duration of 25 min. The project is aimed at all secondary school teachers.
2022
Fostering self-compassion. A research with secondary school teachers
Preparazione di un percorso di formazione per rafforzare la motivazione e il benessere degli insegnanti. E' importante, soprattutto in questo periodo, che l’insegnante sia motivato, usi uno stile supportivo e svolga le proprie attività in modo positivo e motivante. Il percorso è composto da acune attività online con una durata indicativa di 25 min. Il progetto è rivolto a tutti gli insegnanti della scuola secondaria di primo e secondo grado.
Self-compassion
Teachers
Well-being
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Sebastiani_Giada.pdf

accesso aperto

Dimensione 668.05 kB
Formato Adobe PDF
668.05 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/47908