The research presented in the thesis exposes the course implemented in a fourth grade primary school class. The theme addressed concerns the knowledge of the ocean and its importance for the environment and human life. The activities designed for the intervention suggest an active and laboratory methodology that solicits children's reasoning skills. The results of the experimental group were compared with the results of a control group, another fourth grade class of the same institute in which the same topics were presented.
Il lavoro di ricerca presentato all’interno dell’elaborato espone il percorso attuato in una classe quarta della scuola primaria. Il tema che è stato affrontato riguarda la conoscenza dell’oceano e della sua importanza per l’ambiente e per la vita degli uomini. Le attività pensate per l’intervento suggeriscono una metodologia attiva e laboratoriale che sollecita la capacità di ragionamento da parte dei bambini. I risultati del gruppo sperimentale sono stati confrontati con i risultati di un gruppo di controllo, un’altra classe quarta del medesimo istituto nella quale sono stati presentati gli stessi argomenti.
Ambasciatori dell’oceano. Percorso di sensibilizzazione all’importanza dell’oceano per l’ambiente e per la vita dell’uomo in una scuola primaria
FORESTAN, ANGELA
2022/2023
Abstract
The research presented in the thesis exposes the course implemented in a fourth grade primary school class. The theme addressed concerns the knowledge of the ocean and its importance for the environment and human life. The activities designed for the intervention suggest an active and laboratory methodology that solicits children's reasoning skills. The results of the experimental group were compared with the results of a control group, another fourth grade class of the same institute in which the same topics were presented.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Forestan_Angela.pdf
accesso riservato
Dimensione
7.66 MB
Formato
Adobe PDF
|
7.66 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/48488