The thesis will cover the main aspects of the economy and management of tourism through the analysis of the tourist phenomenon, the destination, the destination marketing tool, destination management and,also, the analysis of the specific case of the destination Orvieto with some final destination management and marketing proposals to improve and optimize the management of tourist flows in the destination.
La tesi tratterà i principali aspetti dell'economia e della gestione del turismo attraverso l'analisi del fenomeno turistico, la destinazione, lo strumento del destination marketing, la gestione della destinazione attraverso il destination management ed, infine, l'analisi del caso specifico della destinazione Orvieto con delle proposte finali di destination management e marketing ai fini del miglioramento e dell' ottimizzazione delle modalità di gestione dei flussi turistici nella destinazione.
"Destination Management: il caso di Orvieto, città del Corpus Domini"
NANIA, LUCA
2022/2023
Abstract
The thesis will cover the main aspects of the economy and management of tourism through the analysis of the tourist phenomenon, the destination, the destination marketing tool, destination management and,also, the analysis of the specific case of the destination Orvieto with some final destination management and marketing proposals to improve and optimize the management of tourist flows in the destination.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
DESTINATION MANAGEMENT_IL CASO DI ORVIETO, CITTA' DEL CORPUS DOMINI.pdf
accesso aperto
Dimensione
5.36 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.36 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/51213