This thesis presents copywriting, focusing on storytelling (digital storytelling), tone of voice, brand character, archetypes and their role in shaping and communicating a brand. Gin Monkey 47 is analyzed as a case study.

Questa tesi presenta il copywriting, concentrandosi su storytellling (digital storytelling), tono di voce, brand character, archetipi e il loro ruolo nella formazione e comunicazione di un brand. Viene analizzato come caso di studio il gin Monkey 47.

Monkey 47: l'anello tra gin e copywriting

ZAGO, LAURA
2022/2023

Abstract

This thesis presents copywriting, focusing on storytelling (digital storytelling), tone of voice, brand character, archetypes and their role in shaping and communicating a brand. Gin Monkey 47 is analyzed as a case study.
2022
Monkey 47: a link between gin and copywriting
Questa tesi presenta il copywriting, concentrandosi su storytellling (digital storytelling), tono di voce, brand character, archetipi e il loro ruolo nella formazione e comunicazione di un brand. Viene analizzato come caso di studio il gin Monkey 47.
copywriting
storytelling
tone of voice
gin
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zago_Laura.pdf

accesso riservato

Dimensione 3.1 MB
Formato Adobe PDF
3.1 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/51270