The world of high fashion is constantly looking for digital innovations and improvements that can support economic growth. Very often investments in digital focus on the most visible issues, such as marketing. However, the growth of a fashion brand, both from an organizational and an economic point of view, cannot fail to pass through the digital development within operations. The purpose of this thesis is to demonstrate how digital innovations support and can help operations in daily work, analyzing the impact that some investments made by OTB have had.
Il mondo dell’alta moda è alla costante ricerca di innovazioni e miglioramenti digitali che possano supportare la crescita economica. Molto spesso gli investimenti nel digitale si concentrano sulle tematiche più visibili e sotto l’occhio di tutti, come ad esempio il marketing. La crescita di un brand di moda però, sia dal punto di vista organizzativo che economico, non può non prescindere dal passare attraverso lo sviluppo digitale all’interno delle operations. Obiettivo di questa tesi è dimostrare come le innovazioni digitali supportino e possano aiutare le operations nel lavoro di tutti i giorni, analizzando l'impatto che hanno avuto alcuni investimenti fatti da OTB.
L'impatto degli investimenti digitali all’interno delle operations nel settore moda: il caso OTB
MENARA, MASSIMILIANO
2022/2023
Abstract
The world of high fashion is constantly looking for digital innovations and improvements that can support economic growth. Very often investments in digital focus on the most visible issues, such as marketing. However, the growth of a fashion brand, both from an organizational and an economic point of view, cannot fail to pass through the digital development within operations. The purpose of this thesis is to demonstrate how digital innovations support and can help operations in daily work, analyzing the impact that some investments made by OTB have had.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Menara_Massimiliano.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.48 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.48 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/53624