The thesis will present a brief mention of the origins of the Italian school and of the inclusion and integration practices for pupils with disabilities, specifically it will deal with hearing disabilities and my personal experiences in schools in the province of Verona with the pupils I have had in charge who had such limitations and also cognitive.

La tesi presenterà un breve accenno delle origini della scuola italiana e delle pratiche di inclusione e integrazione per gli alunni con disabilità, nello specifico tratterà della disabilità uditiva e della mia personale esperienza nelle scuole della provincia di Verona con le alunne che ho avuto in carico che presentavano tali limitazioni e anche cognitive.

Interventi didattici inclusivi ed educativi per gli studenti con disabilità uditiva all'interno delle istituzioni scolastiche della provincia di Verona.

REXHA, SINDI
2022/2023

Abstract

The thesis will present a brief mention of the origins of the Italian school and of the inclusion and integration practices for pupils with disabilities, specifically it will deal with hearing disabilities and my personal experiences in schools in the province of Verona with the pupils I have had in charge who had such limitations and also cognitive.
2022
Inclusive and educational didactic interventions for students with hearing disabilities within the educational institutions of the province of Verona.
La tesi presenterà un breve accenno delle origini della scuola italiana e delle pratiche di inclusione e integrazione per gli alunni con disabilità, nello specifico tratterà della disabilità uditiva e della mia personale esperienza nelle scuole della provincia di Verona con le alunne che ho avuto in carico che presentavano tali limitazioni e anche cognitive.
storia della scuola
Inclusione
Disabilità
Integrazione
Diritti
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
REXHA_S.Tesi_Magistrale.PDF_A.pdf

accesso aperto

Dimensione 888.43 kB
Formato Adobe PDF
888.43 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/54485