The contribution aims to examine what emotions students feel in relation to the different feedback received. Starting from a presentation of the most recent research results on the factors that predispose and accompany feedback, the research wants to understand how emotions, and especially positive emotions, have a greater impact on learning and, on the contrary, negative emotions generate unpleasant experiences that can hinder learning.

Il contributo intende esaminare quali emozioni provano gli studenti in relazione ai diversi feedback ricevuti. A partire da una presentazione dei più recenti risultati di ricerca sui fattori che predispongono e accompagnano il feedback la ricerca vuole comprendere come le emozioni, ed in maniera particolare le emozioni positive, hanno un impatto maggiore nell’apprendimento e, al contrario, emozioni negative, generano vissuti spiacevoli capaci di ostacolare l’apprendimento.

Il ruolo assunto dalle emozioni in relazione alle diverse tipologie di feedback: una ricerca empirica con studenti universitari

VOLTOLINA, SARA
2022/2023

Abstract

The contribution aims to examine what emotions students feel in relation to the different feedback received. Starting from a presentation of the most recent research results on the factors that predispose and accompany feedback, the research wants to understand how emotions, and especially positive emotions, have a greater impact on learning and, on the contrary, negative emotions generate unpleasant experiences that can hinder learning.
2022
The role played by emotions in relation to different types of feedback: empirical research with university students
Il contributo intende esaminare quali emozioni provano gli studenti in relazione ai diversi feedback ricevuti. A partire da una presentazione dei più recenti risultati di ricerca sui fattori che predispongono e accompagnano il feedback la ricerca vuole comprendere come le emozioni, ed in maniera particolare le emozioni positive, hanno un impatto maggiore nell’apprendimento e, al contrario, emozioni negative, generano vissuti spiacevoli capaci di ostacolare l’apprendimento.
feedback
emozioni
ricerca empirica
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tesi di laurea_PDF_A.pdf

accesso riservato

Dimensione 1.83 MB
Formato Adobe PDF
1.83 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/54503