This thesis analyses cultural differences between East and West in the area of cultural adaptation of famous brands. The analysis focuses mainly on the changes made to logos, translations, packaging and other brand elements to adapt to the preferences and sensibilities of consumers in different cultures. The main objective is to understand how successful brands manage to communicate effectively across cultural boundaries, taking into account different traditions, values and social norms. The thesis highlights the importance of a cultural adaptation strategy for creating an emotional connection with consumers and achieving success in the global marketplace. It also provides a comprehensive overview of the challenges and opportunities that brands face in the context of cultural differences, offering insights for future study and research in the field of international marketing.

La tesi analizza le differenze culturali tra Oriente e Occidente nell’ambito dell’adattamento culturale di brand famosi. L’analisi si concentra prevalentemente sulle modifiche apportate a loghi, traduzioni, packaging e ad altri elementi dei brand per adeguarsi alle preferenze e alle sensibilità dei consumatori delle diverse culture. L’obbiettivo principale è quello di comprendere come brand di successo riescano a comunicare efficacemente attraverso confini culturali, tenendo in considerazione le diverse tradizioni, i valori e le norme sociali. Nella tesi si evidenzia l’importanza che ha una strategia di adattamento culturale per creare un legame emotivo con i consumatori e raggiungere il successo nel mercato globale, fornendo, inoltre, una panoramica esaustiva delle sfide e delle opportunità che i brand devono affrontare nel contesto delle differenze culturali, offrendo spunti di riflessione per i futuri studi e ricerche nel campo nel marketing internazionale.

Comunicazione interculturale e Limited Edition: Uno studio sui prodotti alimentari e sulle bevande in Asia

LANCIA, ALESSIA
2022/2023

Abstract

This thesis analyses cultural differences between East and West in the area of cultural adaptation of famous brands. The analysis focuses mainly on the changes made to logos, translations, packaging and other brand elements to adapt to the preferences and sensibilities of consumers in different cultures. The main objective is to understand how successful brands manage to communicate effectively across cultural boundaries, taking into account different traditions, values and social norms. The thesis highlights the importance of a cultural adaptation strategy for creating an emotional connection with consumers and achieving success in the global marketplace. It also provides a comprehensive overview of the challenges and opportunities that brands face in the context of cultural differences, offering insights for future study and research in the field of international marketing.
2022
Intercultural Communication and Limited Edition: A Study of Food and Drink Products in Asia.
La tesi analizza le differenze culturali tra Oriente e Occidente nell’ambito dell’adattamento culturale di brand famosi. L’analisi si concentra prevalentemente sulle modifiche apportate a loghi, traduzioni, packaging e ad altri elementi dei brand per adeguarsi alle preferenze e alle sensibilità dei consumatori delle diverse culture. L’obbiettivo principale è quello di comprendere come brand di successo riescano a comunicare efficacemente attraverso confini culturali, tenendo in considerazione le diverse tradizioni, i valori e le norme sociali. Nella tesi si evidenzia l’importanza che ha una strategia di adattamento culturale per creare un legame emotivo con i consumatori e raggiungere il successo nel mercato globale, fornendo, inoltre, una panoramica esaustiva delle sfide e delle opportunità che i brand devono affrontare nel contesto delle differenze culturali, offrendo spunti di riflessione per i futuri studi e ricerche nel campo nel marketing internazionale.
Oriente e Occidente
Brand famosi
Differenze e analisi
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/54536