In this study we tried to understand, using eye movements, what are the differences in the way of observing and evaluating the packaging of a specific product, in this case coffee, in relation to its complexity, i.e. the quantity of elements within it, and in relation to the brand, which may or may not be known by the observer. The aspects taken into consideration are the reaction times in the response regarding brand awareness, the prices attributed to each pack, pupil dilation, fixation times, and the way each pack is explored.
Nel presente studio si è cercato di capire, utilizzando i movimenti oculari, quali sono le differenze nel modo di osservare e di valutare le confezioni di un determinato prodotto, in questo caso di caffè, in relazione alla sua complessità, ovvero alla quantità di elementi al suo interno, ed in relazione al brand, che può risultare noto o meno all’osservatore. Gli aspetti presi in considerazione sono i tempi di reazione nella risposta in merito alla conoscenza del brand, i prezzi attribuiti a ciascuna confezione, la dilatazione pupillare, i tempi di fissazione, e la modalità di esplorazione di ciascuna confezione.
Neuromarketing: uno studio sperimentale con i movimenti oculari
VITTORI, ALESSIA
2022/2023
Abstract
In this study we tried to understand, using eye movements, what are the differences in the way of observing and evaluating the packaging of a specific product, in this case coffee, in relation to its complexity, i.e. the quantity of elements within it, and in relation to the brand, which may or may not be known by the observer. The aspects taken into consideration are the reaction times in the response regarding brand awareness, the prices attributed to each pack, pupil dilation, fixation times, and the way each pack is explored.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Vittori_Alessia.pdf
accesso aperto
Dimensione
6.6 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.6 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/55421