The present study aims to establish whether the predictors age, education, biological sex and RC can predict the performance obtained on the MoCA-MIS of the MoCA (8.1). Secondly, it wants to provide a valuable contribution for the future calibration of the Italian version of MoCA 8.1 on a very large sample (approximately 660 participants). From the static analyses, a significant positive correlation emerged between age and performance on the MoCA-MIS; furthermore, age appears to be a predictor with statistically significant predictive capacity.
Il presente studio ha come obiettivo principale quello di stabilire se i predittori età, scolarità, sesso biologico e RC possano predire le prestazioni ottenute al MoCA-MIS del MoCA (8.1). Secondariamente, vuole fornire un prezioso contributo per la futura taratura della versione italiana del MoCA 8.1 su un campione molto ampio composto da circa 660 partecipanti. Dalle analisi statiche è emersa una correlazione positiva significativa tra l'età e la prestazione al MoCA-MIS; inoltre, l'età risulta essere un predittore dotato di capacità predittive statisticamente significative.
ETÀ, SCOLARITÀ, SESSO BIOLOGICO E RISERVA COGNITIVA COME PREDITTORI DEL MEMORY INDEX SCORE NEL MONTREAL COGNITIVE ASSESSMENT (VERSIONE 8.1) IN UN CAMPIONE DI PARTECIPANTI NEUROLOGICAMENTE INDENNI.
MASSA ROLANDINO, GIULIA
2022/2023
Abstract
The present study aims to establish whether the predictors age, education, biological sex and RC can predict the performance obtained on the MoCA-MIS of the MoCA (8.1). Secondly, it wants to provide a valuable contribution for the future calibration of the Italian version of MoCA 8.1 on a very large sample (approximately 660 participants). From the static analyses, a significant positive correlation emerged between age and performance on the MoCA-MIS; furthermore, age appears to be a predictor with statistically significant predictive capacity.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Massa Rolandino_Giulia.pdf
accesso riservato
Dimensione
2.61 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.61 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/58833