The aim of this paper is to support, through theoretical reflections and practical applications, the importance of promoting the development of laboratory methodologies in the teaching of biology from primary school onwards. To test this thesis, an intervention was proposed in two third classes of a primary school, which, through the use of an observational-comparative method and various workshops, stimulated in the pupils the learning of knowledge related to fish and their migrations.

L’obiettivo del presente lavoro è quello di sostenere, attraverso riflessioni teoriche e applicazioni pratiche, l’importanza di promuovere lo sviluppo di metodologie laboratoriali nell’insegnamento della biologia fin dalla Scuola Primaria. Per verificare questa tesi è stato proposto un intervento in due classi terze di una scuola primaria, che, attraverso l’utilizzo di un metodo osservativo – comparativo e di diversi laboratori ha stimolato negli alunni l’apprendimento di conoscenze legate ai pesci e alle loro migrazioni.

IL MONDO DEI PESCI. Un percorso disciplinare alla scoperta delle migrazioni ittiche attraverso metodologie ludiche laboratoriali nella Scuola Primaria.

DE FAVERI, FEDERICA
2022/2023

Abstract

The aim of this paper is to support, through theoretical reflections and practical applications, the importance of promoting the development of laboratory methodologies in the teaching of biology from primary school onwards. To test this thesis, an intervention was proposed in two third classes of a primary school, which, through the use of an observational-comparative method and various workshops, stimulated in the pupils the learning of knowledge related to fish and their migrations.
2022
THE WORLD OF FISH. A disciplinary path to discover fish migrations through playful workshop methodologies in Primary School.
L’obiettivo del presente lavoro è quello di sostenere, attraverso riflessioni teoriche e applicazioni pratiche, l’importanza di promuovere lo sviluppo di metodologie laboratoriali nell’insegnamento della biologia fin dalla Scuola Primaria. Per verificare questa tesi è stato proposto un intervento in due classi terze di una scuola primaria, che, attraverso l’utilizzo di un metodo osservativo – comparativo e di diversi laboratori ha stimolato negli alunni l’apprendimento di conoscenze legate ai pesci e alle loro migrazioni.
Pesci
Migrazioni
Agenda 2030
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
DE FAVERI_FEDERICA.pdf

accesso aperto

Dimensione 8.03 MB
Formato Adobe PDF
8.03 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/59600