The role of the cinematographer in cinema, its history, the change made over time, and how this position is perceived both by people within the film industry and those outside it. In particular an in-depth look at Italian cinematographer Vittorio Storaro with an analysis of two of his films, Berdando Bertolucci's "The Conformist" (1970) and Francis Ford Coppola's "Apocalypse Now" (1979).
Il ruolo del direttore della fotografia nel cinema, la sua storia, il cambiamento effettuato nel corso del tempo e il modo in cui questa posizione viene percepita sia da persone all’interno dell’industria cinematografica sia da persone esterne ad essa. In particolare un approfondimento sul direttore della fotografia italiano Vittorio Storaro con un’analisi di due suoi film: “Il Conformista” di Berdando Bertolucci (1970) e “Apocalypse Now” di Francis Ford Coppola (1979).
La fotografia cinematografica: luci, ombre e colori di Vittorio Storaro
BIASETTO, LETIZIA
2022/2023
Abstract
The role of the cinematographer in cinema, its history, the change made over time, and how this position is perceived both by people within the film industry and those outside it. In particular an in-depth look at Italian cinematographer Vittorio Storaro with an analysis of two of his films, Berdando Bertolucci's "The Conformist" (1970) and Francis Ford Coppola's "Apocalypse Now" (1979).File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Biasetto_Letizia.pdf
accesso aperto
Dimensione
605.86 kB
Formato
Adobe PDF
|
605.86 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/59710