The advent of the Covid-19 pandemic has made the emotional experience of many people problematic, in particular teenagers, who have been forced to remain closed in a confined space, preventing them from physically seeing loved ones, such as friends and relatives. The thesis aims to delve into the main themes regarding emotions and adolescence, both during Covid-19 and post-Covid, in order to be able to observe the results of the exploratory research carried out through critical literature. For the semi-structured interviews, eight adolescents, aged between fifteen and seventeen, were taken into consideration, in which they participated individually by answering the same questions. The objective is to understand both the common points and the differences in the change in emotions, in particular primary ones, that occurred between the pandemic period and today.

L'avvento della pandemia Covid-19 ha reso problematico il vissuto emotivo di molte persone, in particolare degli adolescenti, i quali sono stati costretti a rimanere chiusi in uno spazio ristretto, impedendogli di vedere fisicamente le persone care, come gli amici e i parenti. L'elaborato mira ad approfondire i temi principali riguardo le emozioni e l'adolescenza, sia durante il Covid-19, che nel post-Covid, in modo da poter osservare attraverso la letteratura critica i risultati della ricerca esplorativa svolta. Per le interviste semistrutturate, sono stati presi in considerazione otto adolescenti, compresi nella fascia quindici-diciassette anni, a cui hanno partecipato singolarmente rispondendo alle medesime domande. L'obiettivo è quello di comprendere sia i punti in comune, che le differenze, nel cambiamento delle emozioni, in particolare di quelle primarie, avvenuto tra il periodo pandemico ed oggi.

Le emozioni in adolescenza: come sono state vissute dalla pandemia Covid-19 ad oggi

CAON, MARTINA
2022/2023

Abstract

The advent of the Covid-19 pandemic has made the emotional experience of many people problematic, in particular teenagers, who have been forced to remain closed in a confined space, preventing them from physically seeing loved ones, such as friends and relatives. The thesis aims to delve into the main themes regarding emotions and adolescence, both during Covid-19 and post-Covid, in order to be able to observe the results of the exploratory research carried out through critical literature. For the semi-structured interviews, eight adolescents, aged between fifteen and seventeen, were taken into consideration, in which they participated individually by answering the same questions. The objective is to understand both the common points and the differences in the change in emotions, in particular primary ones, that occurred between the pandemic period and today.
2022
Emotions in adolescence: how they have been experienced from the Covid-19 pandemic to today
L'avvento della pandemia Covid-19 ha reso problematico il vissuto emotivo di molte persone, in particolare degli adolescenti, i quali sono stati costretti a rimanere chiusi in uno spazio ristretto, impedendogli di vedere fisicamente le persone care, come gli amici e i parenti. L'elaborato mira ad approfondire i temi principali riguardo le emozioni e l'adolescenza, sia durante il Covid-19, che nel post-Covid, in modo da poter osservare attraverso la letteratura critica i risultati della ricerca esplorativa svolta. Per le interviste semistrutturate, sono stati presi in considerazione otto adolescenti, compresi nella fascia quindici-diciassette anni, a cui hanno partecipato singolarmente rispondendo alle medesime domande. L'obiettivo è quello di comprendere sia i punti in comune, che le differenze, nel cambiamento delle emozioni, in particolare di quelle primarie, avvenuto tra il periodo pandemico ed oggi.
Emozioni
Adolescenza
Covid-19
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Caon_Martina.pdf

accesso riservato

Dimensione 493.14 kB
Formato Adobe PDF
493.14 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/60761