This literature review presents how contemporary family relationships are exposed publicly and daily on social media through photos and videos. In particular, the phenomenon of "Sharenting" and the 'positive and negative impact it has on the lives of those filmed is analyzed. It concludes with an in-depth look at the new business of the "family influencer" and the way they choose to entertain their audience, aiming for ever-increasing revenue even at the expense of the minor subjects being filmed.

Questa tesi bibliografica presenta come le relazioni familiari contemporanee siano esposte pubblicamente e quotidianamente sui social, tramite foto e video. Viene analizzato in particolare il fenomeno dello "Sharenting" e l' impatto positivo e negativo che ha sulla vita dei soggetti ripresi. Si conclude con un approfondimento al nuovo business della "family influencer" e al modo in cui scelgono di intrattenere il loro pubblico, puntando ad un sempre maggiori introiti anche a discapito dei soggetti minori che vengono ripresi.

Family Displaying, Sharenting, Family Influencer. Una rassegna bibliografica

LONGATO, GLORIA
2022/2023

Abstract

This literature review presents how contemporary family relationships are exposed publicly and daily on social media through photos and videos. In particular, the phenomenon of "Sharenting" and the 'positive and negative impact it has on the lives of those filmed is analyzed. It concludes with an in-depth look at the new business of the "family influencer" and the way they choose to entertain their audience, aiming for ever-increasing revenue even at the expense of the minor subjects being filmed.
2022
Family Displaying, Sharenting, Family Influencer. A literature review
Questa tesi bibliografica presenta come le relazioni familiari contemporanee siano esposte pubblicamente e quotidianamente sui social, tramite foto e video. Viene analizzato in particolare il fenomeno dello "Sharenting" e l' impatto positivo e negativo che ha sulla vita dei soggetti ripresi. Si conclude con un approfondimento al nuovo business della "family influencer" e al modo in cui scelgono di intrattenere il loro pubblico, puntando ad un sempre maggiori introiti anche a discapito dei soggetti minori che vengono ripresi.
Family Displaying
Famiglia
Sharenting
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
TESI LONGATO (3).pdf

accesso riservato

Dimensione 465.38 kB
Formato Adobe PDF
465.38 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/60787