It concerns the deepening of how an educator, a parent should behave with a disabled child in the nursery. The relationship with peers and how to promote its motor and linguistic development. It’s fundamental that there is cooperation and participation between family and school to better meet the needs of the disabled child.In addition, the topic of inclusion and integration of the child at the nursery is treated thanks to the support of the family and educators.

Riguarda l'approfondimento di come un educatore, un genitore si deve comportare con un bambino disabile al nido. Il rapporto con i pari e come favorire il suo sviluppo motorio e linguistico. E' fondamentale che ci sia cooperazione e partecipazione tra famiglia- scuola per soddisfare al meglio i bisogni del bambino disabile. Inoltre, viene trattato l'argomento dell'inclusione e integrazione del bambino al nido grazie al supporto della famiglia e degli educatori.

Il bambino disabile al nido: rapporto tra pari, educatori e genitori.

ALIBARDI, GLORIA
2022/2023

Abstract

It concerns the deepening of how an educator, a parent should behave with a disabled child in the nursery. The relationship with peers and how to promote its motor and linguistic development. It’s fundamental that there is cooperation and participation between family and school to better meet the needs of the disabled child.In addition, the topic of inclusion and integration of the child at the nursery is treated thanks to the support of the family and educators.
2022
The disabled child at the nursery: relationship between peers, educators and parents.
Riguarda l'approfondimento di come un educatore, un genitore si deve comportare con un bambino disabile al nido. Il rapporto con i pari e come favorire il suo sviluppo motorio e linguistico. E' fondamentale che ci sia cooperazione e partecipazione tra famiglia- scuola per soddisfare al meglio i bisogni del bambino disabile. Inoltre, viene trattato l'argomento dell'inclusione e integrazione del bambino al nido grazie al supporto della famiglia e degli educatori.
Bambino disabile
Asilo nido
Educatore
Famiglia
Inclusione
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Alibardi_Gloria.pdf

accesso riservato

Dimensione 566.84 kB
Formato Adobe PDF
566.84 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/60917