In this thesis, after an historical and epistemological reflection on conics, a didactic path on ellipse is proposed and applied in a scientific high school, in order to experiment a laboratorial didactic to integrate Mathematics and Physics, thanks to the support of a software of dynamic geometry (GeoGebra) and use of some mathematical machines.
In questo lavoro di tesi, dopo una riflessione storica ed epistemologica sulle coniche, viene proposto un percorso didattico sull'ellisse applicato ad un liceo scientifico, con l'obiettivo di sperimentare una didattica laboratoriale che integri matematica e fisica, con il supporto di un software per la geometria dinamica (GeoGebra) e di alcune macchine matematiche.
Un percorso didattico sull'ellisse tra Matematica e Fisica. Una sperimentazione in una scuola secondaria di II grado
CARRER, DANIELE
2022/2023
Abstract
In this thesis, after an historical and epistemological reflection on conics, a didactic path on ellipse is proposed and applied in a scientific high school, in order to experiment a laboratorial didactic to integrate Mathematics and Physics, thanks to the support of a software of dynamic geometry (GeoGebra) and use of some mathematical machines.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Carrer_Daniele.pdf
accesso riservato
Dimensione
5.52 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.52 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/61364