Through active navigation in an environment several types of environmental knowledge can be acquired. Gender differences in visuospatial abilities and the role of working memory in the acquisition of survey knowledge have been documented previously. The present study aims to investigate gender differences in visuospatial short term and working memory, measured with variously active tasks and gender differences in survey knowledge, acquired through active navigation in a cave environment and measured with different types of landmark position recall tasks: free and cued. Furthermore, the study aims to investigate if the aforementioned survey knowledge is related to the individual’s visuospatial working memory only when it’s measured with a free recall task or also when it’s measured with a cued recall task, which is less demanding.
Tramite la navigazione attiva in un ambiente si acquisiscono varie tipologie di conoscenza dell’ambiente stesso. Le differenze di genere nelle abilità visuospaziali e il ruolo della memoria di lavoro nell’acquisizione della conoscenza di tipo survey di un ambiente sono stati documentati precedentemente. Il presente studio si propone di indagare le differenze di genere nella memoria a breve termine e di lavoro visuospaziale, misurata con compiti variamente attivi e sulle differenze di genere nella conoscenza di tipo survey di un ambiente, appresa tramite navigazione attiva in un ambiente cave e misurata con diverse tipologie di recall della posizione dei landmark: libero e guidato. Inoltre, lo studio si propone di comprendere se tale conoscenza di tipo survey dipenda dalla memoria di lavoro visuospaziale individuale solo quando viene misurata con un compito di recall libero o anche quando il recall è guidato, e dunque la richiesta è più semplice.
Conoscenza survey dopo la navigazione di una città virtuale in un ambiente cave: differenze di genere e ruolo della memoria di lavoro
DA DALT, ANNA
2023/2024
Abstract
Through active navigation in an environment several types of environmental knowledge can be acquired. Gender differences in visuospatial abilities and the role of working memory in the acquisition of survey knowledge have been documented previously. The present study aims to investigate gender differences in visuospatial short term and working memory, measured with variously active tasks and gender differences in survey knowledge, acquired through active navigation in a cave environment and measured with different types of landmark position recall tasks: free and cued. Furthermore, the study aims to investigate if the aforementioned survey knowledge is related to the individual’s visuospatial working memory only when it’s measured with a free recall task or also when it’s measured with a cued recall task, which is less demanding.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
tesiDaDaltAnna.pdf
accesso aperto
Dimensione
560.6 kB
Formato
Adobe PDF
|
560.6 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/62465