The purpose of this research contribution is to provide an overview of the topic of faculty development and the following creation of Teaching & Learning Centers, i.e. centers both dedicated to teacher training and specialized in tertiary teaching methodologies and technologies. The missions allotted to these centers are mainly training, evaluation and research. The reader will be drawn into the topic of the evaluation of professional learning and will have the chance to appreciate the methodological issues involved in evaluating the effectiveness of professional learning. Due to the complexity experienced with finding information, mixed methods were chosen in this research, which allowed us to study the phenomenon from a broader and deeper perspective and to obtain deeper and wider-ranging data. Therefore, quantitative data were collected through a desk research and then analyzed and supplemented with qualitative data from the interviews. The study considers three countries in the area recognised as Southern Europe: Spain for the Iberian Peninsula, Greece for the Balkan Peninsula and Italy as the state located in between the two.

Questo contributo di tesi si prefigge lo scopo di fornire una panoramica sul tema del faculty development e sulla conseguente creazione dei Teaching & Learning Center, ovvero centri sia dedicati alla formazione dei docenti, sia specializzati in metodologie e tecnologie per l'insegnamento terziario. I compiti assegnati a questi centri sono principalmente di formazione, valutazione e ricerca. Il lettore verrà immerso nella tematica della valutazione dell’apprendimento professionale e avrà l’opportunità di comprendere quali sono le difficoltà metodologiche legate alla valutazione dell’efficacia di questa stessa. Per via della difficoltà nel trovare informazioni si è optato, in questa ricerca, per i metodi misti che hanno permesso di studiare il fenomeno in una prospettiva più ampia e profonda e di ottenere dati più ricchi e diversificati. I dati quantitativi sono così stati rilevati attraverso una desk research e poi analizzati e integrati con i dati qualitativi derivati dalle interviste. L’indagine prende come riferimento tre Paesi del territorio riconosciuto come Europa meridionale: la Spagna per la penisola iberica, la Grecia per quella balcanica e l’Italia come Stato posizionato nel mezzo tra i due.

Valutazione della formazione per la didattica universitaria di qualità: il caso dei Teaching & Learning Center.

MIOTTO, ALESSANDRA
2023/2024

Abstract

The purpose of this research contribution is to provide an overview of the topic of faculty development and the following creation of Teaching & Learning Centers, i.e. centers both dedicated to teacher training and specialized in tertiary teaching methodologies and technologies. The missions allotted to these centers are mainly training, evaluation and research. The reader will be drawn into the topic of the evaluation of professional learning and will have the chance to appreciate the methodological issues involved in evaluating the effectiveness of professional learning. Due to the complexity experienced with finding information, mixed methods were chosen in this research, which allowed us to study the phenomenon from a broader and deeper perspective and to obtain deeper and wider-ranging data. Therefore, quantitative data were collected through a desk research and then analyzed and supplemented with qualitative data from the interviews. The study considers three countries in the area recognised as Southern Europe: Spain for the Iberian Peninsula, Greece for the Balkan Peninsula and Italy as the state located in between the two.
2023
The evaluation of faculty development to improve quality teaching: the case of Teaching & Learning Centers.
Questo contributo di tesi si prefigge lo scopo di fornire una panoramica sul tema del faculty development e sulla conseguente creazione dei Teaching & Learning Center, ovvero centri sia dedicati alla formazione dei docenti, sia specializzati in metodologie e tecnologie per l'insegnamento terziario. I compiti assegnati a questi centri sono principalmente di formazione, valutazione e ricerca. Il lettore verrà immerso nella tematica della valutazione dell’apprendimento professionale e avrà l’opportunità di comprendere quali sono le difficoltà metodologiche legate alla valutazione dell’efficacia di questa stessa. Per via della difficoltà nel trovare informazioni si è optato, in questa ricerca, per i metodi misti che hanno permesso di studiare il fenomeno in una prospettiva più ampia e profonda e di ottenere dati più ricchi e diversificati. I dati quantitativi sono così stati rilevati attraverso una desk research e poi analizzati e integrati con i dati qualitativi derivati dalle interviste. L’indagine prende come riferimento tre Paesi del territorio riconosciuto come Europa meridionale: la Spagna per la penisola iberica, la Grecia per quella balcanica e l’Italia come Stato posizionato nel mezzo tra i due.
valutazione
faculty development
formazione docenti
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Miotto_Alessandra.pdf

accesso riservato

Dimensione 974.59 kB
Formato Adobe PDF
974.59 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/62597