For many years, Chioggia was used as a filming location as Venice, because it was cheaper and easier. But for the last ten years or so, there have been several instances in which Chioggia plays itself. Through the case of the recent Netflix series 'Odio il Natale' we investigate the vision and identity of the city in film and audiovisual works as well as the role played by the Veneto Film Commission.
Per molti anni Chioggia viene utilizzata come luogo di riprese come ambientazione di Venezia, perchè più economica e più agevole. Ma da circa una decina d'anni sono vari i casi in cui Chioggia interpreta se stessa. Attraverso il caso della recente serie Netflix "Odio il Natale" si indaga la visione e l'identità della città nelle opere cinematografiche e audiovisive nonchè il ruolo svolto dalla Veneto Film Commission.
Chioggia interpreta se stessa: le produzioni audiovisive girate nella città e il caso della serie Netflix "Odio il Natale".
BRUSCAGIN, BEATRICE
2023/2024
Abstract
For many years, Chioggia was used as a filming location as Venice, because it was cheaper and easier. But for the last ten years or so, there have been several instances in which Chioggia plays itself. Through the case of the recent Netflix series 'Odio il Natale' we investigate the vision and identity of the city in film and audiovisual works as well as the role played by the Veneto Film Commission.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bruscagin_Beatrice.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.46 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.46 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/63569