This thesis aims to examine the importance of the art of rhetorical persuasion in advertising. The main objective of the study is to analyze the persuasion techniques of advertising messages in order to understand how rhetorical figures influence the audience and induce call-to-action. Several advertising messages in which these strategies are found will be examined. The results of this research will contribute to a greater understanding of the art of rhetorical persuasion in advertising, and the mechanisms of influencing consumer choice.

Questa tesi si propone di esaminare l'importanza dell'arte della persuasione retorica nell'ambito della pubblicità. L'obiettivo principale dello studio è analizzare le tecniche di convincimento dei messaggi pubblicitari per comprendere come le figure retoriche influenzino il pubblico e spingano alla call to action. Verranno esaminati diversi messaggi pubblicitari in cui si riscontrano queste strategie. I risultati di questa ricerca contribuiranno ad una maggiore comprensione dell'arte della persuasione retorica nel settore pubblicitario, e dei meccanismi di influenza delle scelte dei consumatori.

L'arte della persuasione retorica. Un'analisi in ambito pubblicitario.

ZANDEGÙ, ILARIA
2023/2024

Abstract

This thesis aims to examine the importance of the art of rhetorical persuasion in advertising. The main objective of the study is to analyze the persuasion techniques of advertising messages in order to understand how rhetorical figures influence the audience and induce call-to-action. Several advertising messages in which these strategies are found will be examined. The results of this research will contribute to a greater understanding of the art of rhetorical persuasion in advertising, and the mechanisms of influencing consumer choice.
2023
The art of rhetorical persuasion. An analysis in the advertising field.
Questa tesi si propone di esaminare l'importanza dell'arte della persuasione retorica nell'ambito della pubblicità. L'obiettivo principale dello studio è analizzare le tecniche di convincimento dei messaggi pubblicitari per comprendere come le figure retoriche influenzino il pubblico e spingano alla call to action. Verranno esaminati diversi messaggi pubblicitari in cui si riscontrano queste strategie. I risultati di questa ricerca contribuiranno ad una maggiore comprensione dell'arte della persuasione retorica nel settore pubblicitario, e dei meccanismi di influenza delle scelte dei consumatori.
Persuasione retorica
Pubblicità
Figure retoriche
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zandegù_Ilaria.pdf

accesso riservato

Dimensione 2.08 MB
Formato Adobe PDF
2.08 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/63780