This dissertation highlights the opinions of the critics of the first film magazines regarding the use of pre-existing music and original music expressly composed for a film, specifically taking the case of the film Rhapsody Satanica. It also compares supporters and skeptics about the transition of sound film.
La tesi in questione mette in luce le opinioni dei critici delle prime riviste cinematografiche riguardo l'uso della musica preesistente e della musica originale espressamente composta per un film, prendendo nello specifico il caso del film Rapsodia Satanica. Inoltre mette a confronto le opinioni dei sostenitori e degli scettici dell'avvento sonoro.
Musica e sonoro: una ricognizione nelle prime riviste cinematografiche italiane
NOORADIN, FRANCESCO
2023/2024
Abstract
This dissertation highlights the opinions of the critics of the first film magazines regarding the use of pre-existing music and original music expressly composed for a film, specifically taking the case of the film Rhapsody Satanica. It also compares supporters and skeptics about the transition of sound film.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI NOORADIN.pdf
accesso riservato
Dimensione
963.75 kB
Formato
Adobe PDF
|
963.75 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/65551