This paper describes the general characteristics of social advertising, bringing a study on the effectiveness or otherwise of its languages on social media, Starting from an initial definition of social advertising, the attention is then placed on the actors who deal with it and the languages that are used to convey this type of messages. It will then analyze a study carried out through a questionnaire to understand if social media can be considered an effective means of spreading advertising on social issues
L'elaborato descrive le caratteristiche generali della publicità sociale, portando uno studio sull'efficacia o meno dei suoi linguaggi sui social media. A partire da una prima definizione di publicità sociale, l'attenzione viene poi posta sugli attori che se ne occupano e i linguaggi che vengono utilizzati per trasmettere questo tipo di messaggi. Verrà poi analizzato uno studio svolto attraverso questionario volto a comprendere se i social media possano considerarsi un mezzo efficace di diffusione delle pubblicità che trattano di tematiche sociali.
La pubblicità sociale: l'(in)efficacia del linguaggio nei social media
CAUSIN, MARTINA
2023/2024
Abstract
This paper describes the general characteristics of social advertising, bringing a study on the effectiveness or otherwise of its languages on social media, Starting from an initial definition of social advertising, the attention is then placed on the actors who deal with it and the languages that are used to convey this type of messages. It will then analyze a study carried out through a questionnaire to understand if social media can be considered an effective means of spreading advertising on social issuesFile | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/65563