The purpose of this thesis is to present various examples of online reputational crises involving different types of organizations. The analysis of case studies will examine the pre-crisis, crisis, and post-crisis phases, along with how organizations have navigated these three distinct stages, the strategies employed, and the outcomes achieved. In addition to the analysis, there will also be considerations on how the various situations could have been handled according to crisis communication criteria.

Lo scopo di questa tesi è quella di portare alcuni esempi di crisi reputazionale online di diversi tipi di organizzazioni. Nell'analisi dei casi studio verranno prese in esame le fasi di pre-crisi, crisi e post-crisi e come le organizzazioni hanno affrontato questi tre diversi momenti, con quali strategie e quali risultati hanno ottenuto. Oltre all'analisi ci saranno anche delle considerazioni su come le varie situazioni sarebbero potute essere affrontate secondo i criteri della comunicazione di crisi.

Come affrontare una crisi reputazionale online: uno studio su diverse strategie di comunicazione

RUSSO, JESSICA
2023/2024

Abstract

The purpose of this thesis is to present various examples of online reputational crises involving different types of organizations. The analysis of case studies will examine the pre-crisis, crisis, and post-crisis phases, along with how organizations have navigated these three distinct stages, the strategies employed, and the outcomes achieved. In addition to the analysis, there will also be considerations on how the various situations could have been handled according to crisis communication criteria.
2023
How to tackle an online reputation crisis: a study on various communication strategies
Lo scopo di questa tesi è quella di portare alcuni esempi di crisi reputazionale online di diversi tipi di organizzazioni. Nell'analisi dei casi studio verranno prese in esame le fasi di pre-crisi, crisi e post-crisi e come le organizzazioni hanno affrontato questi tre diversi momenti, con quali strategie e quali risultati hanno ottenuto. Oltre all'analisi ci saranno anche delle considerazioni su come le varie situazioni sarebbero potute essere affrontate secondo i criteri della comunicazione di crisi.
Crisi
Reputazione
Comunicazione
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Russo_Jessica.pdf

accesso riservato

Dimensione 3.06 MB
Formato Adobe PDF
3.06 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/65574