The purpose of this thesis is to present various examples of online reputational crises involving different types of organizations. The analysis of case studies will examine the pre-crisis, crisis, and post-crisis phases, along with how organizations have navigated these three distinct stages, the strategies employed, and the outcomes achieved. In addition to the analysis, there will also be considerations on how the various situations could have been handled according to crisis communication criteria.
Lo scopo di questa tesi è quella di portare alcuni esempi di crisi reputazionale online di diversi tipi di organizzazioni. Nell'analisi dei casi studio verranno prese in esame le fasi di pre-crisi, crisi e post-crisi e come le organizzazioni hanno affrontato questi tre diversi momenti, con quali strategie e quali risultati hanno ottenuto. Oltre all'analisi ci saranno anche delle considerazioni su come le varie situazioni sarebbero potute essere affrontate secondo i criteri della comunicazione di crisi.
Come affrontare una crisi reputazionale online: uno studio su diverse strategie di comunicazione
RUSSO, JESSICA
2023/2024
Abstract
The purpose of this thesis is to present various examples of online reputational crises involving different types of organizations. The analysis of case studies will examine the pre-crisis, crisis, and post-crisis phases, along with how organizations have navigated these three distinct stages, the strategies employed, and the outcomes achieved. In addition to the analysis, there will also be considerations on how the various situations could have been handled according to crisis communication criteria.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/65574