The aim of this thesis is to analyze the importance of using storytelling by companies as a tool to reach their target audiences. In particular, will be introduced the concepts of brand, storytelling and its application in the business context. Specifically, the thesis focuses on the Treedom business, an innovative company that is involved in environmental sustainability through the development of agroforestry projects.
L’obiettivo di questa tesi è quello di analizzare l'importanza dell'utilizzo dello storytelling da parte delle imprese come strumento per raggiungere i propri pubblici di riferimento. In particolare, saranno introdotti i concetti di brand, di storytelling e della sua applicazione nel contesto aziendale. Nel dettaglio la tesi si focalizza sul caso Treedom, azienda innovativa che si occupa di sostenibilità ambientale attraverso lo sviluppo di progetti agroforestali.
Corporate storytelling: il caso Treedom
PILUTTI, SILVIA
2023/2024
Abstract
The aim of this thesis is to analyze the importance of using storytelling by companies as a tool to reach their target audiences. In particular, will be introduced the concepts of brand, storytelling and its application in the business context. Specifically, the thesis focuses on the Treedom business, an innovative company that is involved in environmental sustainability through the development of agroforestry projects.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pilutti_Silvia.pdf
accesso aperto
Dimensione
19.51 MB
Formato
Adobe PDF
|
19.51 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/65577