The thesis aims to justify the methodology of creating and managing online education, including the use of gamification to increase motivation and improve students' learning outcomes. Research purpose: To detect to what extent and in what way gamification acts on the motivation and satisfaction of students in the online learning process in order to design effective distance learning courses. Research objectives: Determine which gamification elements are most effective and therefore can be successfully used in online education. Investigate how the application of gamification in online education affects students' motivation, improving their learning experience and helping them. Based on the research results, propose recommendations on the use of the most effective methods of online education in order to improve students' motivation and performance.
La tesi mira a giustificare la metodologia di creazione e gestione dell'istruzione online, incluso l'utilizzo della gamification per aumentare la motivazione e migliorare i risultati di apprendimento degli studenti. Scopo della ricerca: Rilevare in che misura e in che modo la gamificazione agisce sulla motivazione e soddisfazione degli studenti nel processo di apprendimento online allo scopo di progettare corsi formativi a distanza efficaci. Obiettivi della ricerca: Determinare quali elementi della gamification risultano più efficaci e quindi essere utilizzati con successo nell'istruzione online. Investigare come l'applicazione della gamification nell'istruzione online influisce sulla motivazione degli studenti migliorando la loro esperienza formativa aiutandoli. Sulla base dei risultati della ricerca, proporre raccomandazioni sull'uso dei metodi più efficaci dell'istruzione online al fine di migliorare la motivazione e le prestazioni degli studenti.
Riflessioni metodologiche per creare e gestire didattica online motivando gli studenti a raggiungere i risultati prefissati. Gamification nell'istruzione online
BLINKOVA, EVGENIYA
2023/2024
Abstract
The thesis aims to justify the methodology of creating and managing online education, including the use of gamification to increase motivation and improve students' learning outcomes. Research purpose: To detect to what extent and in what way gamification acts on the motivation and satisfaction of students in the online learning process in order to design effective distance learning courses. Research objectives: Determine which gamification elements are most effective and therefore can be successfully used in online education. Investigate how the application of gamification in online education affects students' motivation, improving their learning experience and helping them. Based on the research results, propose recommendations on the use of the most effective methods of online education in order to improve students' motivation and performance.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/66419