Is it possible to promote youth literature in the third millennium? This study explores the landscape of youth literature, focusing on the role of comics and graphic novels in promoting reading. After a brief introduction to contemporary literary classics such as Dahl and Pitzorno, and youth reading habits, the thesis centers on an analysis of comics and graphic novels. Through insights gained from interviews with Becco Giallo publishing house and a comic book store, an educational project aimed at incentivizing young people to read is proposed.
E’ possibile incentivare la letteratura giovanile nel terzo millennio? Questo studio esplora il panorama della letteratura giovanile concentrandosi sul ruolo dei fumetti e delle graphic novel nella promozione della lettura. Dopo una breve introduzione sui classici della letteratura contemporanea come Dahl e la Pitzorno, e sulle abitudini di lettura nei giovani, la tesi si concentra su un'analisi dei fumetti e dei graphic novel. Attraverso le informazioni acquisite dalla intervista con la casa editrice Becco Giallo e un negozio di fumetti viene proposto un progetto educativo mirato a incentivare i giovani alla lettura.
La letteratura giovanile nel terzo millennio: il ruolo di fumetti e graphic novel nell'incentivare la lettura
GARAVAGLIA, BARBARA
2023/2024
Abstract
Is it possible to promote youth literature in the third millennium? This study explores the landscape of youth literature, focusing on the role of comics and graphic novels in promoting reading. After a brief introduction to contemporary literary classics such as Dahl and Pitzorno, and youth reading habits, the thesis centers on an analysis of comics and graphic novels. Through insights gained from interviews with Becco Giallo publishing house and a comic book store, an educational project aimed at incentivizing young people to read is proposed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Garavaglia_Barbara.pdf
accesso riservato
Dimensione
963.41 kB
Formato
Adobe PDF
|
963.41 kB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/66434