This thesis deals with the topic of observation of feedback in 3 and 4 year old children, first from a theoretical point of view and then through the presentation of the qualitative research carried out in the "E. Cornaro 1” from Favaro Veneto (VE). The theoretical framework of the first four chapters refers to the basic principles of kindergarten, formative assessment for learning, observation, feedback and peer feedback. Subsequently, in the last two chapters the research carried out, the motivations, the analysis of the data and the return to the school are presented with a view to useful reflection for teachers.

La presente tesi tratta il tema dell’osservazione del feedback nei bambini di 3 e 4 anni, prima sotto l’aspetto teorico e in seguito tramite la presentazione della ricerca qualitativa svolta nella scuola dell’infanzia “E. Cornaro 1” di Favaro Veneto (VE). Il framework teorico dei primi quattro capitoli fa riferimento ai principi di base della scuola dell’infanzia, alla valutazione formativa per l’apprendimento, all’osservazione, ai feedback e ai peer feedback. Successivamente, negli ultimi due capitoli viene presentata la ricerca svolta, le motivazioni, l’analisi dei dati e la restituzione alla scuola nell’ottica di una riflessione utile per gli insegnanti.

Osservare il feedback nei bambini di 3-4 anni. Una ricerca nella scuola dell'infanzia "E. Cornaro 1" di Favaro Veneto (VE)

FRISON, BEATRICE
2023/2024

Abstract

This thesis deals with the topic of observation of feedback in 3 and 4 year old children, first from a theoretical point of view and then through the presentation of the qualitative research carried out in the "E. Cornaro 1” from Favaro Veneto (VE). The theoretical framework of the first four chapters refers to the basic principles of kindergarten, formative assessment for learning, observation, feedback and peer feedback. Subsequently, in the last two chapters the research carried out, the motivations, the analysis of the data and the return to the school are presented with a view to useful reflection for teachers.
2023
Observing feedback in 3-4-year-old children. A research in the "E. Cornaro 1" kindergarten in Favaro Veneto (VE)
La presente tesi tratta il tema dell’osservazione del feedback nei bambini di 3 e 4 anni, prima sotto l’aspetto teorico e in seguito tramite la presentazione della ricerca qualitativa svolta nella scuola dell’infanzia “E. Cornaro 1” di Favaro Veneto (VE). Il framework teorico dei primi quattro capitoli fa riferimento ai principi di base della scuola dell’infanzia, alla valutazione formativa per l’apprendimento, all’osservazione, ai feedback e ai peer feedback. Successivamente, negli ultimi due capitoli viene presentata la ricerca svolta, le motivazioni, l’analisi dei dati e la restituzione alla scuola nell’ottica di una riflessione utile per gli insegnanti.
Feedback fra pari
Scuola dell'infanzia
Osservazione
Valutazione
Feedback
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Frison_Beatrice.pdf

accesso riservato

Dimensione 1.66 MB
Formato Adobe PDF
1.66 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66885