There is growing evidence of the positive effects of OE on cognitive and emotional level, contributing to psycho-physical well-being and to a new concept of learning no longer seen as a passive process to be observed, but as a moment in which to nurture student's school motivation by granting them greater autonomy in the process of knowledge building. Our research aims to investigate the effects on these dimensions of participating in an outdoor lesson compared to a traditional classroom lesson

Esistono evidenze crescenti sugli effetti positivi che l’OE porta a livello cognitivo ed emotivo, contribuendo al benessere psicofisico e ad un apprendimento non più pensato come processo passivo a cui assistere, ma come momento in cui alimentare la motivazione scolastica dello studente concedendogli maggior autonomia nel processo di costruzione della conoscenza. La nostra ricerca è volta a verificare gli effetti su tali dimensioni del partecipare ad una lezione all'aperto rispetto ad una tradizionale lezione in aula.

Oltre l’aula: Effetti dell’Outdoor Education su emozioni, attenzione e memoria. Una ricerca

DAINI, LUCA
2023/2024

Abstract

There is growing evidence of the positive effects of OE on cognitive and emotional level, contributing to psycho-physical well-being and to a new concept of learning no longer seen as a passive process to be observed, but as a moment in which to nurture student's school motivation by granting them greater autonomy in the process of knowledge building. Our research aims to investigate the effects on these dimensions of participating in an outdoor lesson compared to a traditional classroom lesson
2023
Beyond the classroom: Exploring the impact of Outdoor Education on emotions,attention and memory, A research
Esistono evidenze crescenti sugli effetti positivi che l’OE porta a livello cognitivo ed emotivo, contribuendo al benessere psicofisico e ad un apprendimento non più pensato come processo passivo a cui assistere, ma come momento in cui alimentare la motivazione scolastica dello studente concedendogli maggior autonomia nel processo di costruzione della conoscenza. La nostra ricerca è volta a verificare gli effetti su tali dimensioni del partecipare ad una lezione all'aperto rispetto ad una tradizionale lezione in aula.
Outdoor Education
Working-memory
Emotions
Attention
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Daini_Luca.pdf

accesso aperto

Dimensione 2.69 MB
Formato Adobe PDF
2.69 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66974