The market for quality wines in Italy is one of the most important segments of the agriculture sector, part of this success is due to the implementation of targeted quality labels, which can quickly transmit to consumers the safety and uniformity of the products they purchase. This is why it is important to proceed with the development of these, the "Historic Italian Rural Landscape" brand aims to link the marketing of quality wines with Italian tourist, landscape and cultural areas to create a very important combination for our country and the continued development of the wine business. At the moment the label is being tested and expanded in the country and several areas have already linked to it, the challenge will be to expand the popularity of the label to get a niche market out of it that has not yet been valorized.
Il mercato dei vini di qualità in Italia è uno dei comparti più importanti del settore dell'agricoltura, parte di questo successo è dovuto alla realizzazione di mirati marchi di qualità, che possano rapidamente trasmettere al consumatore la sicurezza e l'omogeneità dei prodotti che acquista. Per questo è importante procedere con lo sviluppo di queste realtà, il marchio "Paesaggio rurale storico italiano" si propone di legare la commercializzazione di vini di qualità con aree turistiche, paesaggistiche e culturali italiane per creare un binomio importantissimo per il nostro Paese e il continuo sviluppo del settore vinicolo. Al momento il marchio è in sperimentazione ed espansione sul territorio nazionale e diverse aree si sono già legate ad esso, la sfida sarà espandere la popolarità del marchio per ricavarne una nicchia di mercato ancora non valorizzata.
Analisi degli effetti del marchio "Paesaggio rurale storico italiano" nel mercato del vino
BAZZO, NICOLO'
2023/2024
Abstract
The market for quality wines in Italy is one of the most important segments of the agriculture sector, part of this success is due to the implementation of targeted quality labels, which can quickly transmit to consumers the safety and uniformity of the products they purchase. This is why it is important to proceed with the development of these, the "Historic Italian Rural Landscape" brand aims to link the marketing of quality wines with Italian tourist, landscape and cultural areas to create a very important combination for our country and the continued development of the wine business. At the moment the label is being tested and expanded in the country and several areas have already linked to it, the challenge will be to expand the popularity of the label to get a niche market out of it that has not yet been valorized.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/67477