Managing waiting times in healthcare services represents a crucial challenge to guarantee the accessibility and quality of care. This study focuses on the analysis and improvement of waiting times at the San Massimo and Sant'Antonio sampling points of the University of Padua Hospital, in the context of the Italian healthcare system. After a contextualization of the problem highlighted by local newspapers and an overview of the theoretical and regulatory framework, the analysis focuses on the factors that influence the formation of waiting lists and on the presentation of data relating to waiting times for analysis of blood. Subsequently, the strategies and interventions adopted to reduce waiting times are examined, including a detailed analysis of data on the number of patients, services performed, available resources and times between admission and collection. The results show a significant improvement in waiting times, with a positive impact on the quality of service. The conclusions highlight the importance of targeted strategies and constant monitoring for the continuous improvement of the management of waiting times at the San Massimo and Sant'Antonio sampling points and we want to provide an overview of how an article on the sampling points would be published today of the Padua Hospital.

La gestione dei tempi d'attesa nei servizi sanitari rappresenta una sfida cruciale per garantire l'accessibilità e la qualità delle cure. Questo studio si concentra sull'analisi e il miglioramento dei tempi d'attesa presso i punti prelievo San Massimo e Sant'Antonio dell'Azienda Ospedaliera Università di Padova, nel contesto del sistema sanitario italiano. Dopo una contestualizzazione del problema messo in luce da dei giornali locali e una panoramica del quadro teorico e normativo, l'analisi si concentra sui fattori che influenzano la formazione delle liste di attesa e sulla presentazione dei dati relativi ai tempi d'attesa per le analisi del sangue. Successivamente, vengono esaminate le strategie e gli interventi adottati per ridurre i tempi d'attesa, inclusa un'analisi dettagliata dei dati sul numero di pazienti, le prestazioni effettuate, le risorse disponibili e i tempi tra l’accettazione ed il prelievo. I risultati mostrano un miglioramento significativo nei tempi d'attesa, con un impatto positivo sulla qualità del servizio. Le conclusioni evidenziano l'importanza di strategie mirate e di un costante monitoraggio per il miglioramento continuo della gestione dei tempi d'attesa nei punti prelievo San Massimo e Sant'Antonio e si vuole fornire un prospetto di come uscirebbe ad oggi un articolo sui punti prelievo dell’azienda Ospedaliera di Padova.

Media e Servizio Sanitario: analisi dei punti prelievo della UOC Medicina di Laboratorio

CAMPIGOTTO, EDOARDO
2023/2024

Abstract

Managing waiting times in healthcare services represents a crucial challenge to guarantee the accessibility and quality of care. This study focuses on the analysis and improvement of waiting times at the San Massimo and Sant'Antonio sampling points of the University of Padua Hospital, in the context of the Italian healthcare system. After a contextualization of the problem highlighted by local newspapers and an overview of the theoretical and regulatory framework, the analysis focuses on the factors that influence the formation of waiting lists and on the presentation of data relating to waiting times for analysis of blood. Subsequently, the strategies and interventions adopted to reduce waiting times are examined, including a detailed analysis of data on the number of patients, services performed, available resources and times between admission and collection. The results show a significant improvement in waiting times, with a positive impact on the quality of service. The conclusions highlight the importance of targeted strategies and constant monitoring for the continuous improvement of the management of waiting times at the San Massimo and Sant'Antonio sampling points and we want to provide an overview of how an article on the sampling points would be published today of the Padua Hospital.
2023
Media and Health Service: Analysis of the Blood Test Point of the Laboratory Medicine UOC
La gestione dei tempi d'attesa nei servizi sanitari rappresenta una sfida cruciale per garantire l'accessibilità e la qualità delle cure. Questo studio si concentra sull'analisi e il miglioramento dei tempi d'attesa presso i punti prelievo San Massimo e Sant'Antonio dell'Azienda Ospedaliera Università di Padova, nel contesto del sistema sanitario italiano. Dopo una contestualizzazione del problema messo in luce da dei giornali locali e una panoramica del quadro teorico e normativo, l'analisi si concentra sui fattori che influenzano la formazione delle liste di attesa e sulla presentazione dei dati relativi ai tempi d'attesa per le analisi del sangue. Successivamente, vengono esaminate le strategie e gli interventi adottati per ridurre i tempi d'attesa, inclusa un'analisi dettagliata dei dati sul numero di pazienti, le prestazioni effettuate, le risorse disponibili e i tempi tra l’accettazione ed il prelievo. I risultati mostrano un miglioramento significativo nei tempi d'attesa, con un impatto positivo sulla qualità del servizio. Le conclusioni evidenziano l'importanza di strategie mirate e di un costante monitoraggio per il miglioramento continuo della gestione dei tempi d'attesa nei punti prelievo San Massimo e Sant'Antonio e si vuole fornire un prospetto di come uscirebbe ad oggi un articolo sui punti prelievo dell’azienda Ospedaliera di Padova.
tempi di attesa
prelievi
flussi
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