The objective of this thesis is to analyze the perception of storytelling in advertising spots. In particular, the focus is on exploring the element of conflict as the driving force of stories. The research question underlying this paper is: what is the role of conflict in advertising spots? The first part aims to outline the evolution of storytelling starting from the definition of narration. Subsequently, storytelling is divided into types, followed by an in-depth look at the rules to follow for effective storytelling and its most important elements. Next, the structure of stories is examined, with particular attention to the system of conflict. Finally, the thesis presents research based on interviews centered on the effect of conflict in advertising spots.

L’obiettivo di questa tesi è quello di analizzare la percezione dello storytelling negli spot pubblicitari. In particolare, si è cercato di approfondire l’elemento del conflitto come motore delle storie. La domanda di ricerca, base di questo elaborato, è: qual è l’azione del conflitto negli spot pubblicitari? La prima parte si propone di esporre l’evoluzione dello storytelling a partire dalla definizione di narrazione. Dopodiché, viene effettuata una suddivisione dello storytelling in tipologie, proseguendo poi con l’approfondimento delle regole da seguire per uno storytelling efficace e i suoi elementi più importanti. Successivamente, viene esaminata la struttura delle storie, con particolare attenzione al sistema del conflitto. Infine, lo svolgimento di una ricerca basata su alcune interviste incentrate sull’effetto del conflitto negli spot pubblicitari.

Catturare l'attenzione: lo storytelling e il conflitto negli spot pubblicitari

FAVRIN, ALICE
2023/2024

Abstract

The objective of this thesis is to analyze the perception of storytelling in advertising spots. In particular, the focus is on exploring the element of conflict as the driving force of stories. The research question underlying this paper is: what is the role of conflict in advertising spots? The first part aims to outline the evolution of storytelling starting from the definition of narration. Subsequently, storytelling is divided into types, followed by an in-depth look at the rules to follow for effective storytelling and its most important elements. Next, the structure of stories is examined, with particular attention to the system of conflict. Finally, the thesis presents research based on interviews centered on the effect of conflict in advertising spots.
2023
Capturing attention: storytelling and conflict in advertising spots
L’obiettivo di questa tesi è quello di analizzare la percezione dello storytelling negli spot pubblicitari. In particolare, si è cercato di approfondire l’elemento del conflitto come motore delle storie. La domanda di ricerca, base di questo elaborato, è: qual è l’azione del conflitto negli spot pubblicitari? La prima parte si propone di esporre l’evoluzione dello storytelling a partire dalla definizione di narrazione. Dopodiché, viene effettuata una suddivisione dello storytelling in tipologie, proseguendo poi con l’approfondimento delle regole da seguire per uno storytelling efficace e i suoi elementi più importanti. Successivamente, viene esaminata la struttura delle storie, con particolare attenzione al sistema del conflitto. Infine, lo svolgimento di una ricerca basata su alcune interviste incentrate sull’effetto del conflitto negli spot pubblicitari.
Storytelling
Conflitto
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/68769