This thesis aims to analyze the constitutive elements of brand identity, with particular reference to the luxury fashion sector. Firstly, the constitutive tools of brand identity will be analyzed from a general point of view, in order to then seek an answer to the research question that guides the work: what tools are used by luxury fashion brands to enhance their identity? In conclusion, the brand identity of a luxury fashion brand, Schiaparelli, will be analyzed in order to confirm and/or bring new elements to the above.

La seguente tesi si pone l'obiettivo di analizzare gli elementi costitutivi della brand identity, facendo particolare riferimento al settore della moda di lusso. Prima verranno analizzati gli strumenti costitutivi della brand identity da un punto di vista generale, per poi andare a ricercare una risposta alla domanda di ricerca che guida l'elaborato: quali strumenti vengono utilizzati dai brand di moda di lusso per avvalorare la propria identità di marca? In conclusione a quanto emerso verrà analizzata la brand identity di un brand di moda di lusso, Schiaparelli, al fine di confermare e/o portare nuovi elementi a quanto sopradetto.

La costruzione della brand identity nelle marche di moda di lusso. Un caso studio su Schiaparelli

TASINATO, DENYS
2023/2024

Abstract

This thesis aims to analyze the constitutive elements of brand identity, with particular reference to the luxury fashion sector. Firstly, the constitutive tools of brand identity will be analyzed from a general point of view, in order to then seek an answer to the research question that guides the work: what tools are used by luxury fashion brands to enhance their identity? In conclusion, the brand identity of a luxury fashion brand, Schiaparelli, will be analyzed in order to confirm and/or bring new elements to the above.
2023
The brand identity construction in fashion luxury brands. Case study Schiaparelli
La seguente tesi si pone l'obiettivo di analizzare gli elementi costitutivi della brand identity, facendo particolare riferimento al settore della moda di lusso. Prima verranno analizzati gli strumenti costitutivi della brand identity da un punto di vista generale, per poi andare a ricercare una risposta alla domanda di ricerca che guida l'elaborato: quali strumenti vengono utilizzati dai brand di moda di lusso per avvalorare la propria identità di marca? In conclusione a quanto emerso verrà analizzata la brand identity di un brand di moda di lusso, Schiaparelli, al fine di confermare e/o portare nuovi elementi a quanto sopradetto.
brand identity
storytelling
branding
moda
lusso
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tasinato_Denys.pdf

accesso riservato

Dimensione 3.72 MB
Formato Adobe PDF
3.72 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/68793