In this research, I propose to examine the media coverage on sexual and emotional education in Italy through the analysis of newspapers available on the TIPS platform. The goal is to analyze the frequency and distribution of articles, identify relationships with historical or social events, with a specific focus on the implications for LGBTQIA+ communities. I will use a mixed quantitative and qualitative approach and examine the main Italian newspapers for the period from 2010 to the present. I will use the TIPS platform for data collection and analysis of the content of articles, examining tones, vocabulary, and variations over time. This study will provide an updated and comparative view of the communicative and social dynamics of sexual and emotional education, contributing to the understanding and improvement of policies and practices in Italy.

In questa ricerca mi propongo di esaminare la copertura mediatica sull'educazione sessuale e affettiva in Italia, attraverso l'analisi di giornali presenti all'interno della piattaforma TIPS. L'obiettivo è analizzare la frequenza e la distribuzione degli articoli, identificare le relazioni con eventi storici o sociali, con un focus specifico sulle implicazioni per le comunità LGBTQIA+. Utilizzerò un approccio misto quantitativo e qualitativo ed esaminerò i principali quotidiani italiani per il periodo dal 2010 ad oggi. Utilizzerò la piattaforma TIPS per la raccolta dei dati e l'analisi del contenuto degli articoli, esaminando toni, lessico e variazioni nel tempo. Questo studio fornirà una visione aggiornata e comparativa delle dinamiche comunicative e sociali sull'educazione sessuale e affettiva, contribuendo alla comprensione e al miglioramento delle politiche e pratiche in Italia.

Narrative dell’educazione sessuale e affettiva nei media italiani: il ruolo delle comunità LGBTQIA+ nei periodici italiani dal 2010 ad oggi

VILLEGAS ALBAN, ANGELICA
2023/2024

Abstract

In this research, I propose to examine the media coverage on sexual and emotional education in Italy through the analysis of newspapers available on the TIPS platform. The goal is to analyze the frequency and distribution of articles, identify relationships with historical or social events, with a specific focus on the implications for LGBTQIA+ communities. I will use a mixed quantitative and qualitative approach and examine the main Italian newspapers for the period from 2010 to the present. I will use the TIPS platform for data collection and analysis of the content of articles, examining tones, vocabulary, and variations over time. This study will provide an updated and comparative view of the communicative and social dynamics of sexual and emotional education, contributing to the understanding and improvement of policies and practices in Italy.
2023
Narratives of sexual and emotional education in Italian media: the role of LGBTQIA+ communities in Italian periodicals from 2010 to the present
In questa ricerca mi propongo di esaminare la copertura mediatica sull'educazione sessuale e affettiva in Italia, attraverso l'analisi di giornali presenti all'interno della piattaforma TIPS. L'obiettivo è analizzare la frequenza e la distribuzione degli articoli, identificare le relazioni con eventi storici o sociali, con un focus specifico sulle implicazioni per le comunità LGBTQIA+. Utilizzerò un approccio misto quantitativo e qualitativo ed esaminerò i principali quotidiani italiani per il periodo dal 2010 ad oggi. Utilizzerò la piattaforma TIPS per la raccolta dei dati e l'analisi del contenuto degli articoli, esaminando toni, lessico e variazioni nel tempo. Questo studio fornirà una visione aggiornata e comparativa delle dinamiche comunicative e sociali sull'educazione sessuale e affettiva, contribuendo alla comprensione e al miglioramento delle politiche e pratiche in Italia.
Educazione sessuale
Educazione affettiva
Italia
Spagna
Piattaforma TIPS
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Villegas Alban_Angelica.pdf

accesso aperto

Dimensione 922.3 kB
Formato Adobe PDF
922.3 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/68795