The Padua-Venice waterway is a transportation project born in 1947: it covers 27,4km and it connects the industrial zones of Padua and Marghera. Currently only 10% of the total project has been completed and its completion has always been a subject of intense political and economic debate. Therefore, it's worth conducting a study on the potential impacts of this infrastructure, both for flood risk mitigation and for more sustainable freight transport.
L'idrovia Padova-Venezia è un progetto di natura trasportistica di cui si inizia a parlare nel 1947: si tratta di una via navigabile di 27,4km che collega la zona industriale di Padova con quella di Marghera. Attualmente è stato compiuto solo il 10% dell'intera opera ed il suo completamento è sempre stato motivo di discussione politica ed economica. Dunque, si propone con questo elaborato di valutare i possibili benefici che l'idrovia porterebbe al territorio veneto, sia per quanto riguarda la mitigazione del rischio idraulico, che per sviluppare un trasporto merci più sostenibile.
Idrovia Padova-Venezia: infrastruttura multifunzionale per la mobilità sostenibile e la mitigazione del rischio idraulico
FAVERO, SILVIA
2023/2024
Abstract
The Padua-Venice waterway is a transportation project born in 1947: it covers 27,4km and it connects the industrial zones of Padua and Marghera. Currently only 10% of the total project has been completed and its completion has always been a subject of intense political and economic debate. Therefore, it's worth conducting a study on the potential impacts of this infrastructure, both for flood risk mitigation and for more sustainable freight transport.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Favero_Silvia.pdf
accesso aperto
Dimensione
3.19 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.19 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/71490