This paper focuses on the issue of teachers' professional identity. The results of an analysis of the Italian and foreign literature revealed a lack of instruments for analysis in the Italian literature. The aim of this study is to construct and revise a questionnaire for the analysis of the teacher's professional identity that favours and stimulates reflection on a complex and polypropspective construct.
Il presente lavoro pone attenzione sul tema dell’identità professionale degli insegnanti. I risultati conseguiti a seguito di un’analisi della letteratura italiana ed estera hanno evidenziato una carenza di strumenti per l’analisi nella letteratura italiana. Questo studio ha lo scopo di costruire e revisionare un questionario per l’analisi dell’identità professionale dell’insegnante che favorisca e stimoli la riflessione su un costrutto complesso e poliprospettico.
L’identità professionale dell’insegnante: Costruzione e revisione di uno strumento per l’analisi e la riflessione.
BAZZACCO, GIULIA
2023/2024
Abstract
This paper focuses on the issue of teachers' professional identity. The results of an analysis of the Italian and foreign literature revealed a lack of instruments for analysis in the Italian literature. The aim of this study is to construct and revise a questionnaire for the analysis of the teacher's professional identity that favours and stimulates reflection on a complex and polypropspective construct.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bazzacco_Giulia.pdf
accesso aperto
Dimensione
2.99 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.99 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/73245