The thesis begins by contextualizing at the historical level, from the twentieth century until the post-pandemic, the changes in society and the family, with the members she composed: parents and children. Then it goes on to specify the problems in the evolutionary tasks and emotional literacy that begin in childhood, pass through adolescence and manifest themselves in their maximum form in young adulthood. Finally, these difficulties will be addressed in the context of eating disorders.
La tesi inizia contestualizzando a livello storico, dal Novecento fino al post pandemia, i cambiamenti della società e della famiglia, con i membri da lei composta: genitori e figli. Successivamente va a specificare le problematiche nei compiti evolutivi e nell'alfabetizzazione emotiva che iniziano nell'infanzia, passano per l'adolescenza e si manifestano nella loro massima forma nella giovane adultità. Per concludere si inquadreranno tali difficoltà nel contesto dei disturbi del comportamento alimentare.
La Difficoltà dei Giovani Adulti nei Compiti Evolutivi e nell'Alfabetizzazione Emotiva
CAPPELLARI, ELENA
2023/2024
Abstract
The thesis begins by contextualizing at the historical level, from the twentieth century until the post-pandemic, the changes in society and the family, with the members she composed: parents and children. Then it goes on to specify the problems in the evolutionary tasks and emotional literacy that begin in childhood, pass through adolescence and manifest themselves in their maximum form in young adulthood. Finally, these difficulties will be addressed in the context of eating disorders.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Cappellari_Elena.pdfa.pdf
accesso aperto
Dimensione
390.19 kB
Formato
Adobe PDF
|
390.19 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/74529