This thesis talks about how music therapy effectively helps in enhancing one's uniqueness and integration into the group, respecting one's own being and the diversity of others starting from nursery school. Here are described types of activities used to create the right environment that stimulates the ability to be in a group, while maintaining one's individuality.
Questa tesi parla di come la musicoterapia aiuti efficacemente nella valorizzazione della propria unicità e dell’integrazione nel gruppo, rispettando il proprio essere e le diversità altrui sin dalla scuola dell’infanzia. Descritte tipologie di attività utilizzate per poter creare il giusto ambiente che stimoli la capacità di stare in gruppo, pur mantenendo la propria individualità.
Musicoterapia a scuola: la valorizzazione dell’unicità in un contesto di gruppo.
MENIN, GIORGIA
2023/2024
Abstract
This thesis talks about how music therapy effectively helps in enhancing one's uniqueness and integration into the group, respecting one's own being and the diversity of others starting from nursery school. Here are described types of activities used to create the right environment that stimulates the ability to be in a group, while maintaining one's individuality.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Relazione finale MENIN GIORGIA.pdf
accesso aperto
Dimensione
237.03 kB
Formato
Adobe PDF
|
237.03 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/74601