This thesis aims to analyze how the functioning of working memory, in subjects with Autism Spectrum Disorder without intellectual disability, influences mathematical abilities and consequent performances. In particular, the study focuses on the influence of social judgment in testing contexts and on the behavior of individuals, children and adolescents, in the presence or absence of a subject teacher.
Questa tesi si propone di analizzare come il funzionamento della memoria di lavoro, in soggetti con Disturbo dello Spettro Autistico senza disabilità intellettiva, influenzi le abilità matematiche e le conseguenti prestazioni. In particolare, lo studio si sofferma sull'influenza del giudizio sociale in contesti di verifica e sul comportamento degli individui, bambini e adolescenti, in presenza o meno di un insegnante della materia.
Abilità matematiche e memoria di lavoro nel Disturbo dello Spettro Autistico senza disabilità intellettiva
FERRI, CECILIA
2023/2024
Abstract
This thesis aims to analyze how the functioning of working memory, in subjects with Autism Spectrum Disorder without intellectual disability, influences mathematical abilities and consequent performances. In particular, the study focuses on the influence of social judgment in testing contexts and on the behavior of individuals, children and adolescents, in the presence or absence of a subject teacher.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Ferri_Cecilia.pdf
accesso aperto
Dimensione
2.61 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.61 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/75232