Informal language teaching methods, particularly the use of authentic video content, have been recognized for their ability to engage English learners in the classroom, establish consistent learning routines, and foster autonomous learning. However, instructors often face the challenge of creating customized lesson materials, which can be time-consuming. This master's thesis aims to develop and implement a comprehensive teacher's toolkit for integrating authentic video materials into English as a Second Language (ESL) instruction. The research explores the pivotal role of authentic materials in language teaching, investigates the potential benefits of informal language learning through video, and assesses the impact of authentic video materials on language acquisition. The primary objective is to equip ESL instructors with a practical resource to harness the pedagogical potential of authentic video, thereby enhancing students' language proficiency and cultural awareness.

Metodi innovativi di insegnamento della lingua, in particolare l'uso di contenuti video autentici, sono stati riconosciuti per la loro capacità di coinvolgere gli studenti di inglese in classe, stabilire routine di apprendimento coerenti e promuovere l'apprendimento autonomo. Tuttavia, gli insegnanti spesso affrontano la sfida di creare materiali didattici personalizzati, il che può richiedere molto tempo. Questa tesi di laurea magistrale mira a sviluppare e implementare un completo kit per insegnanti al fine di integrare materiali video autentici nell'insegnamento dell'inglese come seconda lingua (ESL). La ricerca esplora il ruolo centrale dei materiali autentici nell'insegnamento delle lingue, indaga i potenziali benefici dell'apprendimento informale della lingua attraverso i video e valuta l'impatto dei materiali video autentici sull'acquisizione della lingua. L'obiettivo principale è dotare gli insegnanti di ESL di una risorsa pratica per sfruttare il potenziale pedagogico dei video autentici, migliorando così la competenza linguistica degli studenti e la loro consapevolezza culturale.

Using authentic video for teaching English as a second language: a teacher's toolkit

BELIAEVA, ZLATA
2023/2024

Abstract

Informal language teaching methods, particularly the use of authentic video content, have been recognized for their ability to engage English learners in the classroom, establish consistent learning routines, and foster autonomous learning. However, instructors often face the challenge of creating customized lesson materials, which can be time-consuming. This master's thesis aims to develop and implement a comprehensive teacher's toolkit for integrating authentic video materials into English as a Second Language (ESL) instruction. The research explores the pivotal role of authentic materials in language teaching, investigates the potential benefits of informal language learning through video, and assesses the impact of authentic video materials on language acquisition. The primary objective is to equip ESL instructors with a practical resource to harness the pedagogical potential of authentic video, thereby enhancing students' language proficiency and cultural awareness.
2023
Using authentic video for teaching English as a second language: a teacher's toolkit
Metodi innovativi di insegnamento della lingua, in particolare l'uso di contenuti video autentici, sono stati riconosciuti per la loro capacità di coinvolgere gli studenti di inglese in classe, stabilire routine di apprendimento coerenti e promuovere l'apprendimento autonomo. Tuttavia, gli insegnanti spesso affrontano la sfida di creare materiali didattici personalizzati, il che può richiedere molto tempo. Questa tesi di laurea magistrale mira a sviluppare e implementare un completo kit per insegnanti al fine di integrare materiali video autentici nell'insegnamento dell'inglese come seconda lingua (ESL). La ricerca esplora il ruolo centrale dei materiali autentici nell'insegnamento delle lingue, indaga i potenziali benefici dell'apprendimento informale della lingua attraverso i video e valuta l'impatto dei materiali video autentici sull'acquisizione della lingua. L'obiettivo principale è dotare gli insegnanti di ESL di una risorsa pratica per sfruttare il potenziale pedagogico dei video autentici, migliorando così la competenza linguistica degli studenti e la loro consapevolezza culturale.
ESL
authentic video
teacher toolkit
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Zlata Beliaeva Master Thesis 2023-2024.pdf

accesso aperto

Dimensione 11.02 MB
Formato Adobe PDF
11.02 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/75494