My thesis focuses on supporting cancer patients in the post-operative from the time of discharge until one month after the operation (approximately). A frequent problem within the ER and of the IOV, too, is overcrowding. The new nursing figure who I would like to introduce, therefore, would deal with a daily service who cares about the patient in the management of the post- operator both on the telephone and physically. All this has the aim to reduce overcrowding.

La tesi si incentra sul supporto al paziente oncologico nel post-operatorio dal momento della dimissione fino ad un mese dopo l’operazione (circa). Una problematica frequente all’interno del PS e dello IOV è il sovraffollamento. La nuova figura infermieristica che vorrei introdurre, dunque, si occuperebbe giornalmente di un servizio che si preoccupa del paziente nella gestione del post- operatorio sia a livello telefonico, sia fisicamente. Tutto ciò ha lo scopo di ridurre l’overcrowding.

La gestione post-operatoria del paziente oncologico: il ruolo del "navigator nurse" nella prevenzione e gestione delle complicanze post-operatorie.

FIORENTINI, EMMA
2023/2024

Abstract

My thesis focuses on supporting cancer patients in the post-operative from the time of discharge until one month after the operation (approximately). A frequent problem within the ER and of the IOV, too, is overcrowding. The new nursing figure who I would like to introduce, therefore, would deal with a daily service who cares about the patient in the management of the post- operator both on the telephone and physically. All this has the aim to reduce overcrowding.
2023
The post-operative management of the cancer patient: the role of the "navigator nurse" in the prevention and management of post-operative complications.
La tesi si incentra sul supporto al paziente oncologico nel post-operatorio dal momento della dimissione fino ad un mese dopo l’operazione (circa). Una problematica frequente all’interno del PS e dello IOV è il sovraffollamento. La nuova figura infermieristica che vorrei introdurre, dunque, si occuperebbe giornalmente di un servizio che si preoccupa del paziente nella gestione del post- operatorio sia a livello telefonico, sia fisicamente. Tutto ciò ha lo scopo di ridurre l’overcrowding.
paziente oncologico
navigator nurse
gestione complicanze
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/75978