The thesis aims to design a two-stage straight-tooth spur gear reducer. The first part includes the sizing of the gears and the input and output shafts. Static, fatigue and deformability analyses was carried out of the latter. In addition, the most appropriate tongues, bearings and locking elements were chosen to ensure proper operation of the system. Finally, a 3D assembly drawing of the gearbox was made using solidworks software.
L'elaborato ha come obbiettivo la progettazione di un riduttore bistadio ad ingranaggi cilindrici a denti dritti. La prima parte comprende il dimensionamento delle ruote dentate e degli alberi d'ingresso e d'uscita. Di quest'ultimi è stata effettuata la verifica statica, a fatica e a deformabilità. Sono state, inoltre, scelte le linguette, i cuscinetti e gli elementi di bloccaggio più appropriati per garantire il corretto funzionamento del sistema. Infine, è stato realizzato un disegno d'assieme 3D del riduttore mediante software solidworks.
Analisi della resistenza strutturale e scelta dei componenti di un riduttore a ingranaggi
OUFKIR, MOHAMED
2023/2024
Abstract
The thesis aims to design a two-stage straight-tooth spur gear reducer. The first part includes the sizing of the gears and the input and output shafts. Static, fatigue and deformability analyses was carried out of the latter. In addition, the most appropriate tongues, bearings and locking elements were chosen to ensure proper operation of the system. Finally, a 3D assembly drawing of the gearbox was made using solidworks software.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/76648