The objective of this thesis was to document the process of sizing and selecting components for a linear traction system used in a jig for box filling. The work began with an analysis of previously collected cyclic data, in order to design the transmission system from the motor to the two rear driving wheels. A rear-wheel drive system was then adopted, using a belt system to connect the driving wheels to the reducer. Subsequently, the motor and reducer were sized and selected, followed by the calculation and selection of the belt and pulleys. Finally, the transmission shafts were sized, and the most suitable bearings were chosen.
L'obiettivo di questa tesi è stato documentare il processo di dimensionamento e selezione dei componenti per un sistema di trazione lineare impiegato in una dima per il riempimento di scatoloni. Il lavoro è iniziato con l'analisi dei dati ciclici precedentemente raccolti, al fine di progettare il sistema di trasmissione dal motore alle due ruote motrici posteriori. È stata quindi adottata una trazione posteriore, con l'uso di un sistema a cinghia per collegare le ruote motrici al riduttore. Successivamente, sono stati dimensionati e selezionati sia il motore che il riduttore, seguiti dal calcolo e dalla scelta della cinghia e delle pulegge. Infine, è stato eseguito il dimensionamento degli alberi di trasmissione e la scelta dei cuscinetti più idonei.
Dimensionamento e verifica strutturale di un sistema di trazione su rotelle per una per riempimento di scatoloni
SIMIONATO, MARCO
2023/2024
Abstract
The objective of this thesis was to document the process of sizing and selecting components for a linear traction system used in a jig for box filling. The work began with an analysis of previously collected cyclic data, in order to design the transmission system from the motor to the two rear driving wheels. A rear-wheel drive system was then adopted, using a belt system to connect the driving wheels to the reducer. Subsequently, the motor and reducer were sized and selected, followed by the calculation and selection of the belt and pulleys. Finally, the transmission shafts were sized, and the most suitable bearings were chosen.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/76662