The rapid rise of global travel and cultural diversity has brought forth new challenges for healthcare, such that transcultural competence becomes a prerequisite for the delivery of quality care. This study examines the significance of intercultural training of nurses so as to decrease the linguistic and cultural differences and enhance the relationship between the nurse and the patient. It investigates the impact of appropriate training on raising cultural sensitivity and lowering discrimination through showing that the culturally competent healthcare can positively affect the quality of care of patients of different ethnic backgrounds. By going through a literature review, case study research and a qualitative analysis of nurses’ perceptions, the thesis tries to probe the way transcultural training might bring changes in the health practice and communication improvement with the patients. The analyzed studies show that the lack of cross-cultural skills can result in misdiagnosis, improper treatment, and loss of confidence on the part of migrant patients. The findings suggest that intercultural training programs not only increase nurse competence levels but also help in building an environment that is more just and inclusive. The research gives practical recommendations for nursing training and health policies that promote culturally conscious care, which can address the needs of the increasingly heterogeneous population.
Il rapido aumento dei viaggi globali e della diversità culturale ha portato avanti nuove sfide per l'assistenza sanitaria, in modo tale che la competenza transculturale diventi un prerequisito per la fornitura di cure di qualità. Questo studio esamina l'importanza della formazione interculturale degli infermieri in modo da ridurre le differenze linguistiche e culturali e migliorare la relazione tra l'infermiere e il paziente. Studia l'impatto di una formazione appropriata sull'aumento della sensibilità culturale e sulla riduzione della discriminazione, dimostrando che l'assistenza sanitaria culturalmente competente può influenzare positivamente la qualità dell'assistenza di pazienti di diverse origini etniche.Attraverso una revisione della letteratura, una ricerca di casi di studio e un'analisi qualitativa delle percezioni degli infermieri, la tesi cerca di sondare il modo in cui la formazione transculturale potrebbe portare cambiamenti nella pratica sanitaria e nel miglioramento della comunicazione con i pazienti. Gli studi analizzati mostrano che la mancanza di competenze interculturali può portare a diagnosi errate, trattamenti impropri e perdita di fiducia da parte dei pazienti migranti. I risultati suggeriscono che i programmi di formazione interculturale non solo aumentano i livelli di competenza degli infermieri, ma aiutano anche a costruire un ambiente più giusto e inclusivo. La ricerca fornisce raccomandazioni pratiche per la formazione infermieristica e le politiche sanitarie che promuovono un'assistenza culturalmente consapevole, in grado di affrontare i bisogni di una popolazione sempre più eterogenea.
Nursing transculturale: il ruolo dell'infermiere nella cura della persona straniera
SHABANA, SARA
2023/2024
Abstract
The rapid rise of global travel and cultural diversity has brought forth new challenges for healthcare, such that transcultural competence becomes a prerequisite for the delivery of quality care. This study examines the significance of intercultural training of nurses so as to decrease the linguistic and cultural differences and enhance the relationship between the nurse and the patient. It investigates the impact of appropriate training on raising cultural sensitivity and lowering discrimination through showing that the culturally competent healthcare can positively affect the quality of care of patients of different ethnic backgrounds. By going through a literature review, case study research and a qualitative analysis of nurses’ perceptions, the thesis tries to probe the way transcultural training might bring changes in the health practice and communication improvement with the patients. The analyzed studies show that the lack of cross-cultural skills can result in misdiagnosis, improper treatment, and loss of confidence on the part of migrant patients. The findings suggest that intercultural training programs not only increase nurse competence levels but also help in building an environment that is more just and inclusive. The research gives practical recommendations for nursing training and health policies that promote culturally conscious care, which can address the needs of the increasingly heterogeneous population.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
25 nov_TESI definitivo (1) (1).pdf
Accesso riservato
Dimensione
1.71 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.71 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/77107