The thesis begins with an analysis of the main aspects of language teaching, focusing for instance on theoretical foundations and the organization of learning units. The main focus is on the study of the CLIL methodology, which is increasingly widespread in Italy. After a theoretical framework on the subject, the thesis continues with a report on a teaching internship experience centered on delivering an art history module through CLIL methodology to two final-year classes in a secondary school.
La tesi prende avvio da un’analisi degli aspetti principali della glottodidattica, soffermandosi in particolare sui fondamenti teorici, su alcuni degli approcci e dei metodi oggi più stimati e sull’organizzazione di unità di apprendimento. Nucleo centrale dell’elaborato è lo studio della metodologia CLIL, oggi sempre più diffusa in Italia: dopo una dissertazione teorica a riguardo, si procede con la spiegazione e il commento di un’esperienza di tirocinio incentrata sull’insegnamento CLIL di un modulo di storia dell’arte a due classi dell’ultimo anno di una Scuola Secondaria di Secondo grado.
L'applicazione della metodologia CLIL nella glottodidattica: un approccio integrato all'insegnamento della storia dell'arte
FONTANA, ELISA
2023/2024
Abstract
The thesis begins with an analysis of the main aspects of language teaching, focusing for instance on theoretical foundations and the organization of learning units. The main focus is on the study of the CLIL methodology, which is increasingly widespread in Italy. After a theoretical framework on the subject, the thesis continues with a report on a teaching internship experience centered on delivering an art history module through CLIL methodology to two final-year classes in a secondary school.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
FONTANA_ELISA.pdf
accesso aperto
Dimensione
60.34 MB
Formato
Adobe PDF
|
60.34 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/78811