In the last 50 years, we have witnessed innovations and changes that have completely influenced our lifestyle, habits, ambitions, or more simply, our way of thinking. Since the advent of television in Italy until today, the way we consume this medium has changed significantly. We have moved from a predominantly collective use—due to the initial inaccessibility of the medium because of its high cost—to a more personalized, unlimited, and individual consumption. This concept forms the basis of my research. My aim is to analyze the methods, the social aspects, and the consequences related to these two different ways of consuming television, comparing them particularly within the most anticipated and world-renowned Italian format: The Italian Song Festival, Sanremo.
Negli ultimi 50 anni abbiamo assistito ad innovazioni e cambiamenti che hanno totalmente condizionato il nostro stile di vita,le abitudini,le ambizioni o più semplicemente il modo di pensare. Dall’avvento delle televisioni in Italia ad oggi la fruizione del mezzo di comunicazione è mutata notevolmente. Si è passati da un uso prettamente collettivo, dato dall’inaccessibilità iniziale per via del costo troppo elevato dello strumento e limitato ad una fruizione personalizzata, illimitata e individuale. Questo concetto sta alla base del punto di partenza della mia ricerca. Il mio intento è analizzare le modalità, l’aspetto sociale e le conseguenze relative alle due diverse modalità di fruizione del mezzo televisivo, paragonandole in particolar modo all’interno del format italiano più atteso e celebre a livello mondiale : Il Festival della canzone italiana,Sanremo.
Il cambiamento della fruizione televisiva da collettiva ad individuale
GERUSSI, ARIANNA
2023/2024
Abstract
In the last 50 years, we have witnessed innovations and changes that have completely influenced our lifestyle, habits, ambitions, or more simply, our way of thinking. Since the advent of television in Italy until today, the way we consume this medium has changed significantly. We have moved from a predominantly collective use—due to the initial inaccessibility of the medium because of its high cost—to a more personalized, unlimited, and individual consumption. This concept forms the basis of my research. My aim is to analyze the methods, the social aspects, and the consequences related to these two different ways of consuming television, comparing them particularly within the most anticipated and world-renowned Italian format: The Italian Song Festival, Sanremo.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Gerussi_Arianna_pdf.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.49 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.49 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/78984