This thesis analyzes the use and influence of anglicisms in German, in particular in the language of fashion in social media. The paper is divided into two sections. In the first part it is presented what anglicisms are, the reason for their use and it reflects on anglicisms in the language of fashion and social media. In the second part of the paper, the anglicisms present in Instagram posts are analyzed to identify their linguistic characteristics and the frequency with which they are found.

Questa tesi analizza l’uso e l’influenza degli anglicismi nel tedesco, in particolare nel settore della moda nei social media. L’elaborato è suddiviso in due sezioni. Nella prima parte vengono presentati cosa sono gli anglicismi, il perché del loro utilizzo e si riflette sugli anglicismi nel linguaggio della moda e dei social media. Nella seconda parte dell’elaborato, vengono analizzati gli anglicismi presenti nei post di Instagram per individuarne le caratteristiche linguistiche e la frequenza con cui si trovano.

Gli anglicismi in tedesco: il linguaggio della moda nei social media

CONTE, GIULIA
2023/2024

Abstract

This thesis analyzes the use and influence of anglicisms in German, in particular in the language of fashion in social media. The paper is divided into two sections. In the first part it is presented what anglicisms are, the reason for their use and it reflects on anglicisms in the language of fashion and social media. In the second part of the paper, the anglicisms present in Instagram posts are analyzed to identify their linguistic characteristics and the frequency with which they are found.
2023
Anglicisms in German: the language of fashion in social media
Questa tesi analizza l’uso e l’influenza degli anglicismi nel tedesco, in particolare nel settore della moda nei social media. L’elaborato è suddiviso in due sezioni. Nella prima parte vengono presentati cosa sono gli anglicismi, il perché del loro utilizzo e si riflette sugli anglicismi nel linguaggio della moda e dei social media. Nella seconda parte dell’elaborato, vengono analizzati gli anglicismi presenti nei post di Instagram per individuarne le caratteristiche linguistiche e la frequenza con cui si trovano.
anglicismi
social media
moda
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Conte_Giulia.pdf

accesso aperto

Dimensione 698.73 kB
Formato Adobe PDF
698.73 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/79095