This paper investigates people's attitudes towards online sex workers. In particular, it examines how the way people attribute certain traits to them changes. It references the Stereotype Content Model, which is based on two dimensions: warmth and competence. There are four conditions: high warmth and high competence, low warmth and low competence, high warmth and low competence, and low warmth and high competence. Depending on the condition, a specific emotion is experienced. The paper explores how people's perceptions vary under four different conditions, two of which are control conditions (one involves opening an Instagram account and the other an OnlyFans account without providing any motivation), and the other two are experimental conditions (where motivation is provided, intrinsic in one and extrinsic in the other).
Questo elaborato si occupa di indagare gli atteggiamenti delle persone nei confronti delle online sex workers. In particolare si va ad indagare come cambia il modo in cui le persone attribuiscono loro determinati tratti. Si fa dunque riferimento al Modello del contenuto degli stereotipi che si basa su due dimensioni, calore e competenza. Si hanno 4 condizioni: alto calore e alta competenza, basso calore e bassa competenza, alto calore e bassa competenza, basso calore e alta competenza. E a seconda della condizione si va a sperimentare una determinata emozione. L’elaborato va ad esplorare come varia la percezione delle persone in 4 differenti condizioni, di cui due sono di controllo (in una viene aperto un account Instagram e nell’altra un account Only Fans senza fornire alcun tipo di motivazione) e le altre sono sperimentali (in cui viene fornita la motivazione che in una condizione è intrinseca e nell'altra è estrinseca).
Attribuzione di stereotipi alle online sex workers
DEGASPERI, ANNA
2024/2025
Abstract
This paper investigates people's attitudes towards online sex workers. In particular, it examines how the way people attribute certain traits to them changes. It references the Stereotype Content Model, which is based on two dimensions: warmth and competence. There are four conditions: high warmth and high competence, low warmth and low competence, high warmth and low competence, and low warmth and high competence. Depending on the condition, a specific emotion is experienced. The paper explores how people's perceptions vary under four different conditions, two of which are control conditions (one involves opening an Instagram account and the other an OnlyFans account without providing any motivation), and the other two are experimental conditions (where motivation is provided, intrinsic in one and extrinsic in the other).File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/82415