The study aims to assess the ability of ChatGPT to write a thesis that is indistinguishable from one written by a human. It also seeks to identify the strengths, limitations, and errors of the AI model. The methodology involves drafting prompts that are progressively refined based on the responses obtained until a satisfactory result is achieved. Reflections on the use of AI in education are presented, along with potential future implications for academic writing.
Lo studio mira a saggiare la possibilità da parte di Chat GPT di scrivere una tesi di laurea che sia indistinguibile da una scritta da un essere umano. Lo studio verte inoltre sul verificare punti di forza oltre che limiti ed errori del modello AI. Il metodo utilizzato prevede la stesura di prompt che in base alle risposte ottenute vengono progressivamente affinate fino al raggiungimento di un risultato soddisfacente. Vengono presentate riflessioni in merito all'uso delle AI nel percorso educativo e presentate possibili implicazioni future per la scrittura accademica.
Intelligenza Artificiale: Chat GPT per la scrittura di una tesi di laurea
PICCOLO, GIACOMO
2024/2025
Abstract
The study aims to assess the ability of ChatGPT to write a thesis that is indistinguishable from one written by a human. It also seeks to identify the strengths, limitations, and errors of the AI model. The methodology involves drafting prompts that are progressively refined based on the responses obtained until a satisfactory result is achieved. Reflections on the use of AI in education are presented, along with potential future implications for academic writing.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Piccolo_Giacomo.pdf
accesso aperto
Dimensione
5.45 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.45 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/83351